یک کارشناس طب سنتی گفت: مصرف غذاهای سرد و تر با ماهی‌ ایجاد بیماری‌های مانند درد مفاصل, درد معده و سردرد می‌کند.

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی گفت: مصرف غذاهای سرد و تر با ماهی‌ ایجاد بیماری‌های مانند درد مفاصل, درد معده و سردرد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره برخی نکات سلامت بخش اظهار داشت: زعفران نشاط آور است و موجب شادی, سرور, تقویت حواس و نیکوکننده رنگ رخسار است.

به گفته وی افراد دارای مزاج‌ سرد و تر بهتر است برای کاهش عوارض ماهی در زمان پخت آن، از روغن کنجد و ادویه گرم استفاده کنند و در صورت تمایل پس از خوردن ماهی عسل یا زنجبیل مصرف کنند.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: طبع اغلب ماهی‌ها سرد و تر است، مصرف آب، ماست، دوغ و غذاهای سرد و تر همراه آن باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند درد مفاصل, درد معده, سردرد و ... در افراد مستعد می‌شود.

معرفی موادغذایی که عرق را خوشبو می‌کنند

علوی عنوان کرد: خوراکی‌هایی مانند زردآلو، کرفس، گل سرخ، گلاب، عرق بیدمشک، مشک، کنگر، شاهتره، دارچین، و امثال این‌ها عرق را خوشبو می‌کند.

وی اضافه کرد: خوردن زرشک برای گرم مزاج ها را مفید است و باعث قوت دل و جگر و معده این افراد می‌شود همچنین برای رفع قبض و خشکی ناشی از آن بهتر است که زرشک همراه با شکر خورده شده یا به صورت شربت و مربا درآورند. طبیعت زرشک سرد و خشک است.

خواص دم نوش بادرنجبویه

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: افراد برای جلوگیری از دل‌درد، تحریک معده و نیز برای تقویت معده، حواس و کبد و ازدیاد هوش و حافظه از دمکرده بادرنجبویه استفاده کنند.

علوی خاطرنشان کرد: شیخ الرئیس ابوعلی سینا می‌فرمایند که چه بسا امراضی که با نغمه‌های دلنشین معالجه می‌شوند به خصوص در افرادی که دچار بیماری‌های نفسانی (بیماری‌های مربوط به روح و روان) هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha