درحالی‌که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مدعی است که این سازمان در پرداخت حقوق بازنشستگان طی دو سال اخیر حتی یک روز هم تأخیر نداشته است، برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی از تأخیر پرداخت حقوق‌شان انتقاد دارند.

سلامت نیوز: درحالی‌که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مدعی است که این سازمان در پرداخت حقوق بازنشستگان طی دو سال اخیر حتی یک روز هم تأخیر نداشته است، برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی از تأخیر پرداخت حقوق‌شان انتقاد دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی 16بهمن در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت كه: «در 2سال اخیر باوجود حداكثر شدن فشارهای تحریم اقتصادی به ایران، سازمان تأمین اجتماعی توانسته است خدمات خود را به‌موقع به مردم ارائه دهد و حتی در پرداخت مستمری‌ها نیز یك روز نیز تأخیر نداشتیم.»

البته سیدتقی نوربخش پیش از این نیز چنین ادعایی را مطرح كرده بود. برای مثال دی‌ماه گذشته در نشست بررسی و رفع موانع تولید در استان كرمان گفت: «یكی از افتخارات سازمان تأمین اجتماعی در دولت یازدهم این است كه هیچ‌كس نمی‌تواند ادعا كند حقوق وی یك روز با تأخیر پرداخت شده است.»

    انتقاد بازنشستگان

این سخنان در حالی است كه در 2سال اخیر بارها شاهد اعتراض بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به تأخیر در زمان پرداخت حقوق بوده‌ایم.حتی در‌ماه گذشته نیز برخی از بازنشستگان در تماس با همشهری از تأخیر در پرداخت حقوق انتقاد كرده‌اند. یكی از بازنشستگان به همشهری می‌گوید:«پس از متمركز شدن زمان پرداخت حقوق بازنشستگان، من 17هر‌ماه حقوق دریافت می‌كردم كه‌ماه گذشته بیستم حقوقم را گرفتم.»

بازنشسته دیگری كه به‌علت دیابت یكی از پاهایش را قطع كرده هم می‌گوید: « همیشه این حقوق كم را هم با تأخیر می‌گیرم. نمی‌توانم حضوری موضوع تأخیر در پرداخت حقوقم را پیگری كنم، ‌از شما می‌خواهم كه این موضوع را پیگیری كنید.»

یك بازنشسته از استان البرز نیز می‌گوید كه پس از تغییر زمان پرداخت حقوق از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان دریافت حقوقش كه هشتم هر‌ماه بوده، به 23هر‌ماه منتقل شده ولی پرداخت‌ها عملا با تأخیر همراه است. اسامی و شماره تماس این افراد در اخیتار خبرنگار روزنامه همشهری است.

    پاسخ سازمان تأمین اجتماعی

در همین حال امیرعباس تقی‌پور، مشاور مدیرعامل و مدیركل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش همشهری می‌گوید:«خوشبختانه مشكلی درخصوص پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی وجود ندارد. اگر بازنشسته‌ای مشكلی درباره تأخیر در زمان پرداخت حقوق دارد می‌تواند با شماره تلفن 66580558تماس بگیرد و پیگیر رفع مشكل احتمالی شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha