یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوان سابقه‌داری که با فریب دختران به شیوه‌های مختلف اقدام به سرقت، آزار و اذیت و اخاذی از آنان کرده بود، خبر داد. اوایل بهمن ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 139 مرزداران به مأموران اعلام کرد که دو عدد گوشی تلفن همراهش زمانیکه به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ شده، توسط راننده پژو سرقت شده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه "کش روی" و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده در اختیار گارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سلامت نیوز:رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوان سابقه‌داری که با فریب دختران به شیوه‌های مختلف اقدام به سرقت، آزار و اذیت و اخاذی از آنان کرده بود، خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اوایل بهمن ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 139 مرزداران به مأموران اعلام کرد که دو عدد گوشی تلفن همراهش زمانیکه به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ شده، توسط راننده پژو سرقت شده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه "کش روی" و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده در اختیار گارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، همان اظهارات اولیه خود مبنی بر سرقت گوشی های تلفن همراهش به شیوه "کش روی" از داخل کیف دستی اش را مطرح کرد اما در ادامه و در توضیح نحوه سرقت گوشی های تلفن همراهش مطالبی را توضیح داد که مسیر پیگیری پرونده را به طور کامل تغییر داد.

شاکیه در اظهارات جدیدش به کارآگاهان گفت: در تاریخ سوم دی ماه امسال و قبل از رفتن به کلاس زبان به همراه یکی از دوستانم به پاساژ تیراژه رفته بودیم حوالی ساعت 16 به قصد رفتن به کلاس از دوستم خداحافظی کرده و اقدام به گرفتن یک تاکسی کردم که یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ با شیشه های دودی شده در مقابل من توقف کرد . در طول مسیر ناگهان راننده با نشان دادن یک کارت ملی خودش را به نام کوچک پاشا معرفی و در ادامه به اصرار یک شماره تلفن همراه به من داد و خواست تا با او تماس بگیرم. به او گفتم که علاقه ای به این کار ندارم و شماره را از او نگرفته و پس از رسیدن به مقابل ساختمان مؤسسه زبان از ماشین پیاده شده و به داخل مؤسسه رفتم.

شاکی ادامه داد: پس از اتمام کلاس و در زمان خروج از ساختمان مؤسسه ، در کمال تعجب متوجه شدم که همان جوان در آنطرف خیابان ایستاده است و با مشاهده من مجددا به من نزدیک شد و از من درخواست کرد تا سوار ماشین شوم ؛ قصد سوار شدن به ماشین را نداشتنم که او دست مرا گرفت و با طرح این ادعا که تنها قصد صحبت کردن با مرا دارد ، به اصرار مرا سوار ماشین کرد، پس از قرار دادن کیف دستی ام در صندلی عقب ماشین شروع به صحبت کرد که پس از دقایقی صراحتا به او عنوان کردم که به هیچ عنوان قصد ایجاد آشنایی با او را ندارم و در ادامه در اتوبان شهید همت از ماشین پیاده شدم ؛ پس از پیاده شدن متوجه شدم که آن جوان راننده در لحظه قرار دادن کیف دستی ام در صندلی عقب ماشین اقدام به سرقت دو گوشی تلفن همراهم کرده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده ، هویت کامل صاحب کارت ملی ارائه شده از سوی راننده پژو پرشیا مورد شناسایی قرار گرفت که با انجام تحقیقات از پاشا . پ مشخص شد که مدارک شناسایی وی در اواخر سال 92 و در داخل یک خودرو مسافرکشی مفقود شده و در همان تاریخ پاشا با مراجعه به مراجع قانونی و اداره ثبت احوال نسبت به اعلام فقدان مدارک و دریافت مدارک المثنی اقدام کرده است.

پاشا در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در طول این مدت ، چندین نوبت از سوی مراجع مختلف قضایی و انتظامی از من در خصوص فریب دختران جوان تحقیق شده که هر بار پس از ارائه مدارک قانونی اعلام فقدان مدارک شناسایی و همچنین عدم شناسایی از سوی شکات ، رفع اتهام شدم اما با این وجود این موضوع تأثیر روانی بسیار بدی بر روی من و حتی اعضای خانواده ام گذاشته است.

در ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری پاشای قلابی ، خانم جوان دیگری که توسط راننده یک دستگاه پژو پرشیا سفید رنگ شیشه دودی بنام پاشا مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود ، به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد، زن جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش و از طریق شبکه های اجتماعی با جوانی حدودا 30 ساله که خودش را پاشا . پ معرفی کرد ، آشنا شدم ؛ ابتدا با هم ارتباط مجازی و در ادامه تماس های تلفنی داشتیم اما پس از مدتی ارتباط ما نزدیک تر شد. پاشا قسم می خورد که قصد ازدواج با مرا دارد ؛ گریه می کرد و مدعی می شد که مرا دوست دارد، تا اینکه یک روز به بهانه ملاقات با اعضای خانواده اش مرا به خانه ای در منطقه باغ فیض، خیابان ناطق نوری برد؛ در آنجا بود که با تهدید چاقو ، همانند یک حیوان به جانم افتاد و با تهدید انتشار فیلم و اینکه آبروی مرا پیش همه مردم و دوستانم خواهد برد از من پول می گرفت و من نیز از ترس آبرویم شکایت نمی کردم تا اینکه نهایتا تصمیم به طرح شکایت گرفتم.

با راهنمایی دومین شاکی ، مخفیگاه پاشای قلابی شناسایی و متهم در تاریخ دوازدهم بهمن ماه در مخفیگاهش دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ شیشه دودی به شماره انتظامی معلوم نیز از متهم کشف شد . بررسی سوابق متهم نشان داد که وی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف چون آدم ربایی، تهدید، اخاذی و تحصیل مال نامشروع دستگیر و روانه زندان شده است.

متهم در اعترافات اولیه گفت: از حدود 18 ماه پیش، یک کارت ملی در محدوده میدان صنعت پیدا کردم با قرار دادن تصویر خود بر روی تصویر صاحب کارت ملی اقدام به جعل کارت ملی کرده و در واقع از آن زمان به بعد تغییر هویت داده و در همه جا خود را به نام پاشا . پ معرفی می کردم ؛ حتی خانه اجاره ای خود را نیز به نام پاشا . پ اجاره کردم و طی این مدت به روش های مختلف ابتدا با خانم های جوان دوست می شدم و اگر یک نفر از آنها با من دوست نمی شد، در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت گوشی های تلفن همراهشان می کردم اما اگر موفق به جلب اعتماد طرف مقابل می شدم ، به تدریج ارتباط خودم را با این افراد نزدیک می کردم و ... .

در زمان دستگیری متهم و در بررسی مخفیگاه متهم ، کارآگاهان متوجه شدند که در ورودی مخفیگاه متهم به گونه ای تغییر کرده بود که از داخل به هیچ عنوان باز نمی شد و در واقع در فاقد دستگیره شده بود تا کسی امکان خروج از آن‌را نداشته باشد؛ همچنین ده‌ها قطعه عکس از متهم کشف شد که با توجه به اظهارات تعدادی از شکات پرونده مشخص شد که متهم در زمان طرح پیشنهاد دوستی ، این عکس ها را به آنها نشان می داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه تحقیقات تعداد دیگری از شکات و خانم های جوان که توسط متهم پرونده مورد سرقت ، زورگیری و یا تهدید قرار گرفتند شناسایی و پس از دعوت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از کلیه شکات احتمالی که توسط سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ با شیشه های دودی مورد سرقت، زورگیری ، تهدید ، فریب ، آزار و اذیت و یا اخاذی قرار گرفتند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود و شناسایی متهم پرونده به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جنت آباد شمالی – نرسیه به اتوبان آبشناسان – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که اظهارات و شکایت آنها نزد پلیس محرمانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha