عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اغلب بیمارستان‌ها در کشور قدمتی ۴۰ ساله دارند، گفت: بیش از ۴۰ درصد بیمارستان‌های دولتی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اغلب بیمارستان‌ها در کشور قدمتی ۴۰ ساله دارند، گفت: بیش از ۴۰ درصد بیمارستان‌های دولتی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری  با یادآوری تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سلامت، افزود: واقعیت آن است که به جهت کمبود منابع مالی دولت، قادر نخواهیم بود که میزان تخت‌های بیمارستانی را تامین کنیم، هرسال بیش از 4 الی 5 هزار تخت بیمارستانی افزوده می‌شود این درحالی است که امروزه بیش از 30 هزار تخت بیمارستانی نیاز مراکز درمانی کشور است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قرار باشد با اعتبارات موجود تخت‌های بیمارستانی را تامین کنیم بدون‌شک 10 سال زمان لازم است تا این تجهیزات تکمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اقتصاد سلامت در ایران موضوع بسیار مهمی است، تصریح کرد: بدون‌شک باید در حوزه بهداشت ودرمان از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد و در این میان خیران نیز می‌توانند نقش پررنگی را ایفا کنند در این صورت اقتصاد سلامت نیز جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی یادآور شد: باید بیمه‌ها توانمند و تعرفه‌ها نیز واقعی شوند تا بخش خصوصی رغبت پیدا کند تا در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کند زیرا علاوه برکمبود تخت‌های بیمارستانی، بخش بهداشت و درمان نیاز به بازسازی بیمارستان‌های فرسوده دارد که تنها بخش خصوصی و خیران می‌توانند وزارت بهداشت را در این مسیر همراهی کنند.

خضری افزود: بیش از 40 درصد بیمارستان‌های دولتی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند چراکه اغلب این مراکز درمانی از قدمت 40 ساله دارند و نیاز به بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بیش از پیش احساس می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره ورود بانک‌های خصوصی در کمک به بازسازی بیمارستان‌ها، گفت: بانک‌ها باید درصد سود خود را پایین آورند تا بیمارستان‌ها بتوانند این اعتبارات را بپردازند بر این اساس بانک‌ها باید سود خود را به زیر 8درصد برسانند تا بیمارستان‌ها بتوانند از خدمات بانک‌های خصوصی استفاده کنند.

پیش از این دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از دومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی ویژه بیماران سرطانی و صعب‌العلاج در قم گفت: با توجه به کمبود منابعی که امروز دولت با آن مواجه است چاره‌ای جز استفاده از بخش خصوصی درحوزه‌های مختلف نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بازسازی بیمارستان‌های فرسوده افزود: برای این طرح جلسات مختلفی با خیران و افراد علاقه‌مند گذاشته شد و درنهایت تصمیم برآن شد تا بانک‌های خصوصی وارد میدان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha