نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از سیاست های دولت در اشتغالزایی، توجه به مشاغل خرد را راهی برای خروج از بحران بیکاری خواند.

موفق نبودن سیاست‌های دولت در کاهش بیکاری

سلامت نیوز:نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از سیاست های دولت در اشتغالزایی، توجه به مشاغل خرد را راهی برای خروج از بحران بیکاری خواند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،نادر قاضی پور  درخصوص صحبت های وزیر کار مبنی بر اینکه راهبرد دولت تک رقمی شدن بیکاری است، گفت: بیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که دولت برای افزایش اشتغال و مقابله با بیکاری باید حل مشکلات موجود در حوزه مسکن با هدف رونق اقتصادی و در ÷ی آن اشتغالزایی را به طور جدی پیگیری کند، البته مجلس طی هفته گذشته طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را مصوب کرد که این موضوع نیز تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات حوزه مسکن 20 تا 30 درصد رکود در جامعه را مرتفع می کند، افزود: توجه بیشتر مسئولان دولتی به حل مشکلات حوزه مسکن رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و دراین شرایط بین 200 تا 300 کارخانه فعالیت خود را آغاز می‌کنند که این موضوع اثرقابل قبولی در مقابله با بیکاری دارد؛ بنابراین برای افزایش اشتغال، دولت باید از طرح مسائل بی اساس خودداری کرده و از شعار دوری کند.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر خام فروشی معادن نه تنها باعث تک رقمی شدن بیکاری نمی شود، بلکه مشکلات دیگری در حوزه اشتغال به وجود می آورد، تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر تک رقمی شدن بیکاری دور از انتظار بوده و شدنی نیست، مگر اینکه دولت به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با استفاده از راهکارهای قانونی مشکلات حوزه اشتغال را حل کند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری در مجلس نهم، با اشاره به  اینکه دولت موفقیت چشمگیری در بحث رونق اقتصادی و کنترل تورم و بیکاری نداشته است، گفت: البته یکی از مهم ترین موضوعات در بحث افزایش اشتغال توجه به مشاغل خرد و کوچک است که دولت تاکنون هیچ توجهی به این موضوع نداشته است؛ همچنین با توجه به اینکه نرخ بیکاری طی چند سال گذشته به ویژه در استان‌های کم برخوردار مانند آذربایجان غربی افزایش پیدا کرده می توان گفت که دولت هیچ موفقیتی دربحث اشتغالزایی نداشته است.

 وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به برنامه دولت برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری، گفت: به سمت کاهش بیکاری حرکت می‌کنیم و در این زمینه دولت برنامه‌ها و طرح‌هایی را برای حمایت از جوانان کارآفرین دارد که گامی مهم در جهت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha