عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از سوءمدیریت‌ها در کاهش آلودگی هوا، گفت: نبود مدیریت واحد مشکل آلودگی هوا را لاینحل کرده است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از سوءمدیریت‌ها در کاهش آلودگی هوا، گفت: نبود مدیریت واحد مشکل آلودگی هوا را لاینحل کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بهروز نعمتی  با تاکید بر ضرورت خروج صنایع آلاینده از تهران برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: آلودگی هوا در تهران و اکثر کلانشهرهای کشور یکی از مشکلات مهم حال حاضر جامعه است، با توجه به اینکه افزایش آلودگی هوا در فصول سرد سال به دلیل وارونگی هوا افزایش پیدا می‌کند باید برای کاهش و مقابله با آن تدابیری از سوی دولت اتخاذ شود.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت صنایع آلاینده در نزدیکی پایتخت به افزایش آلودگی هوا کمک می‌کند، افزود: به طور حتم  دولت باید در طول دو سال آینده با درنظرگرفتن امکانات کافی انتقال صنایع به مسافت طولانی تر از پایتخت را در دستور کار قرار دهد؛ البته تاکنون هیچ عزم و همتی از سوی مسئولان دولتی درخصوص این اقدام مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه دولت باید زیرساخت های لازم برای انتقال صنایع آلاینده را فراهم کند، تصریح کرد: درصورت عدم توجه دولت به این موضوع آلودگی هوا نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند بلکه در مقاطع مختلفی از سال میزان آلاینده ها افزایش پیدا می‌کند؛ هرچند که در حال حاضر عزمی برای این کار از سوی دولت وجود ندارد.

نعمتی درخصوص ضرورت واگذاری وظیفه مقابله با آلودگی هوا به شهرداری، گفت: به طور قطع نمی توان انتظار داشت که یک یا چند دستگاه با پدیده آلودگی هوا مقابله کند، زیرا کاهش آلودگی هوا همکاری و تعامل همه دستگاه های مرتبط با این موضوع را می طلبد؛ در واقع باید کاهش آلودگی هوا طی چند سال و با یک برنامه مدون انجام شود، اما در حال حاضر به دلیل وجود برخی مشکلات در سطوح مدیریتی آلودگی هوا به مشکلی لاینحل تبدیل شده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه درحال حاضر یک دستگاه اثر دستگاه دیگری در بحث مدیریت آلودگی هوا را خنثی می کند، گفت: تا زمانی که یک مدیریت واحد درخصوص مقابله با آلودگی هوا وجود نداشته باشد، این مشکل ادامه دار خواهد بود؛ بنابراین بزرگترین نقطه ضعف حال حاضر سوء مدیریت در تمامی سازمان های مرتبط با آلودگی هوا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه دولت در لایحه بودجه سال آینده هیچ بودجه مشخصی را به بحث کاهش آلودگی هوا اختصاص نداده است.

 معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص آمادگی شهرداری برای مدیریت آلودگی هوا ، گفت: شهرداری باید به تکالیف مشخص شده خود از سوی دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا عمل کند و امکان سپردن امور کلان و نظارت به شهرداری وجود ندارد چون بسیاری از اختیارات در حوزه شهرداری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha