کارشناسان در مطالعات اخیر خود، این فرض را که ایجاد جنگل‌های جدید به محدود شدن تغییرات جوی کمک می‌کند زیر سوال بردند.

سلامت نیوز:کارشناسان در مطالعات اخیر خود، این فرض را که ایجاد جنگل‌های جدید به محدود شدن تغییرات جوی کمک می‌کند زیر سوال بردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان دریافتند در اروپا درختانی که از سال 1750 رشد کرده‌اند افزایش گرمای جهانی را موجب شده‌اند. به اعتقاد آنان، جایگزین کردن گونه‌های برگ‌ پهن با درختان مخروطی‌شکل، دلیل کلیدی برای پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی بوده است.

درختان مخروطی‌شکل همچون کاج به طور کلی تیره‌تر هستند و نسبت به گونه‌هایی از قبیل بلوط حرارت بیشتری جذب می‌کند. نویسندگان این مطالعه معتقدند که نتایج این بررسی بر تلاش‌های فعلی برای محدود کردن افزایش دما از طریق کاشت انبوه درختان تاثیرگذار است.

به گفته کارشناسان از سال 1850 تاکنون جنگل‌های اروپا حدود 386 هزار کیلومتر مربع رشد داشته و اکنون نسبت به پیش از انقلاب صنعتی 10 درصد زمین بیشتری را پوشش داده است. هرچند شکل و گونه پوشش گیاهی در جنگل‌های جدید نسبت به آنچه پیش‌تر بوده به طور قابل توجهی متفاوت است.

اقدامات فوری در جهت جنگل‌زایی راهکار خوبی است زیرا درختان می‌توانند کربن بیشتری را جذب کنند اما در این مطالعه تاثیر مثبت تمام گونه‌های درختان کشت شده بر شرایط آب و هواییِ هر منطقه زیر سوال رفته است.

بازبینی این تیم کارشناسی از تاریخچه مدیریت جنگل‌ها در اروپا آشکار ساخت در جنگل‌هایی که توسط انسان‌ها مدیریت می‌شوند نسبت به دوره‌ای که جنگل‌ها تحت کنترل طبیعت بوده‌اند، کربن کمتری جذب می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین وجود تعداد بیشتری از درخت‌های مخروطی‌شکل نسبت به گونه‌هایی با برگ‌های پهن تاثیرات به سزایی بر میزان اشعه خورشیدی بازتاب شده به جو دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha