قائم مقام معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در دولت تدبیر و امید تحت پوشش برنامه خدمات نوین سلامت قرارگرفته اند.

سلامت نیوز:  قائم مقام معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در دولت تدبیر و امید تحت پوشش برنامه خدمات نوین سلامت قرارگرفته اند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نظارت بر خدمات حاشیه نشینان شهر شامل؛ پیشگیری و کنترل بیماریها از جمله فشار خون و دیابت توسط مراقبان سلامت در قالب خدمات نوین سلامت ارائه می شود.


ناصر کلانتری شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز سلامت جامعه شهیدان تقی زاده نیاسر کاشان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یکهزار و 955 پایگاه سلامت تا پایان دهه فجر در ارتباط با برنامه تحول بهداشت در حوزه سلامت در سطح کشور برای حاشیه نشینان شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و بخشی از شهرهای بالای 50 هزار نفر بهره برداری می شود.


وی به افتتاح 818 مرکز جامعه خدمات سلامت در دهه فجر امسال اشاره و تاکید کرد: این خدمات برای بیماریهای واگیر، غیرواگیر و آزمون های اجتماعی در نظر گرفته شده و امیدواریم، بتوانیم بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر و مزمن را به سرعت شناسایی کنیم تا پیشرفت، میزان کشندگی و عوارض جانبی آن را در کشور کاهش دهیم.


رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای احداث و راه اندازی این مراکز 9 هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شده است.


وی جایگاه خیران را برای وزارتخانه به دلیل مشارکت مناسب با اهمیت دانست و گفت: مشارکت مردم دو جنبه اساسی دارد، نخست اینکه با خودمراقبتی در حفظ سلامتی خود بکوشند و جنبه دیگر مشارکت در تهیه زیرساخت های بهداشتی است که از این منظر خیران جایگاه خوبی دارند.


مجموع پایگاه ها و مراکز جامعه سلامت در حال حاضر در کشور سه هزار و 545 پایگاه است که حدود 9 هزار مراقب سلامت در این پایگاه ها و مراکز ارائه خدمت می دهند.


تعداد 850 پرستار، 529 کارشناس روانشناسی بالینی و 475 کارشناس تغذیه در کنار مراقبان سلامت به مردم ارائه خدمات می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha