دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با رد اعتراض جمعی از فارغ التحصیلان رشته بهداشت دهان و دندان تاکید کرد: شرایط تحصیلی این رشته به طور کامل در دفترچه کنکور و زمان اخذ تعهد برای این دسته از دانشجویان روشن بوده است.

دکتر اکبر فاضل در گفتگو با مهر افزود: این گروه از دانشجویان با اطلاع کامل از شرایط تحصیلی و تعهدات قانونی خود به صورت بومی گزینش شده اند و تعهدات کتبی که از این دانشجویان اخذ شده است نشان می دهد این افراد شرایط تحصیلی خود را می دانسته اند.

وی اضافه کرد: در دفترچه کنکور سراسری به صورت کاملاً روشن قید شده است که کاردانی بهداشت دهان و دندان به دکتری حرفه ای دندانپزشکی ختم نمی شود و این افراد تنها پس از پایان تحصیلات و تعهدات مربوطه می توانند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

فاضل تاکید کرد: این افراد در بدو ورود به این رشته تعهد نامه کتبی و محضری امضا کرده اند که در محلهایی که به صورت بومی پذیرش شده اند، در مراکز بهداشتی و درمانی مربوطه خدمات لازم را ارائه دهند. در واقع پذیرش بومی در این رشته با هدف تامین خدمات نظام سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی استانهای مختلف صورت گرفته است.

وی گفت: دانشجویان این رشته پس از اتمام مدت تحصیل به مدت دو برابر زمان تحصیل یعنی چهار سال باید به ارائه خدمات نظام سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی که در زمان ثبت نام مشخص شده است، بپردازند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار داشت: این دسته از دانشجویان پس از انجام تعهدات خود می توانند در مقطع کارشناسی رشته بهداشت دهان و دندان ادامه تحصیل دهند و پس از آن نیز می توانند در رشته های مرتبط با گروه بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

وی تاکید کرد: این موضوع به طور کامل از نظر قانونی مشخص است که فردی که می خواهد در مقطع دکتری حرفه ای دندانپزشکی تحصیل کند باید از طریق کنکور سراسری وارد این رشته شود و تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد.

به گزارش مهر، جمعی از فارغ ‌التحصیلان رشته بهداشت دهان و دندان در اعتراض به عدم امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری امروز در مقابل مجلس تجمع کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha