دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

سلامت نیوز:پسری جوان که دختران را فریب می‌داد و از آنان سرقت و اخاذی می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما، دختر جوانی اوایل بهمن با مراجعه به کلانتری مرزداران، به مأموران اعلام کرد دو گوشی تلفن همراهش زمانی‌که به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو پژو پرشیا سفیدرنگ شده بود، توسط راننده پژو سرقت شد. رسیدگی به این پرونده به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه دو تهران به کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی سپرده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی، همان اظهارات اولیه خود مبنی بر سرقت گوشی‌های تلفن همراهش را تکرار کرد و گفت راننده گوشی‌ها را از داخل کیف دستی‌اش سرقت کرده است. این دختر درادامه در توضیح نحوه سرقت گوشی‌های تلفن همراهش مطالبی را توضیح داد که مسیر پیگیری پرونده را به‌طورکامل تغییر داد.

شاکی در اظهارات جدیدش به کارآگاهان گفت: «روز سوم بهمن قبل از رفتن به کلاس زبان همراه یکی از دوستانم به پاساژ تیراژه رفته بودیم. ساعت ١٦ به قصد رفتن به کلاس از دوستم خداحافظی کردم می‌خواستم سوار تاکسی شوم که یک خودرو پژو پرشیا سفیدرنگ با شیشه‌های دودی مقابل من توقف کرد. در طول مسیر ناگهان راننده با نشان‌دادن یک کارت ملی خودش را به‌نام کوچک، پاشا، معرفی و درادامه به‌اصرار یک شماره تلفن همراه به من داد و خواست تا با او تماس بگیرم. به او گفتم علاقه‌ای به این کار ندارم و شماره را از او نگرفتم.

پس از رسیدن به مقابل ساختمان مؤسسه زبان از ماشین پیاده شدم و به داخل مؤسسه رفتم. پس از اتمام کلاس و در زمان خروج از ساختمان مؤسسه، در کمال تعجب متوجه شدم همان جوان آن طرف خیابان ایستاده است.

با مشاهده من جلو آمد و از من درخواست کرد سوار ماشین شوم. قصد سوارشدن نداشتم اما او دست مرا گرفت و با طرح این ادعا که فقط قصد صحبت‌کردن دارد، به‌اصرار مرا سوار ماشین کرد. پس از قراردادن کیف‌دستی‌ام در صندلی عقب ماشین شروع به صحبت کرد که پس از دقایقی صراحتا به او گفتم به هیچ عنوان قصد ایجاد آشنایی با او را ندارم و درادامه در اتوبان شهید همت از ماشین پیاده شدم.

پس از پیاده‌شدن متوجه شدم آن جوان راننده در لحظه قراردادن کیف‌دستی‌ام در صندلی عقب ماشین اقدام به سرقت دو گوشی تلفن همراهم کرده است». با آغاز رسیدگی به پرونده، هویت کامل صاحب کارت ملی ارائه‌شده از سوی راننده پژو پرشیا مورد شناسایی قرار گرفت. با تحقیقات از «پاشا.پ» مشخص شد مدارک شناسایی وی اواخر سال ٩٢ و در یک خودرو مسافرکشی مفقود شده و او در همان تاریخ با مراجعه به مراجع قانونی و اداره ثبت‌احوال، نسبت به اعلام فقدان مدارک و دریافت مدارک المثنی اقدام کرده است.


«پاشا» در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در طول این مدت، چند بار از سوی مراجع مختلف قضائی و انتظامی از من درباره فریب دختران جوان تحقیق شده که هر بار پس از ارائه مدارک قانونی، اعلام فقدان مدارک شناسایی و همچنین شناسایی‌نشدن از سوی شکات، رفع اتهام شده‌ام، اما با وجود این، موضوع تأثیر روانی بسیار بدی روی من و اعضای خانواده‌ام گذاشته است». در ادامه تحقیقات، دختر جوانی که توسط راننده پژو پرشیای سفیدرنگ با شیشه‌دودی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد.


این دختر جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش از طریق شبکه‌های اجتماعی با جوانی حدودا ٣٠ساله که خودش را «پاشا.پ» معرفی کرد، آشنا شدم. ابتدا با هم ارتباط مجازی و درادامه تماس‌های تلفنی داشتیم اما پس از مدتی ارتباط ما نزدیک‌تر شد. پاشا قسم می‌خورد قصد ازدواج با مرا دارد. گریه می‌کرد و مدعی می‌شد مرا دوست دارد تا اینکه یک روز به بهانه ملاقات با اعضای خانواده‌اش مرا به خانه‌ای در منطقه پونک - خیابان ناطق‌نوری برد. در آنجا بود که با تهدید چاقو به جانم افتاد و به من تعرض کرد. او از آن به بعد با تهدید انتشار فیلم و اینکه آبروی مرا پیش همه مردم و دوستانم خواهد برد از من پول می‌گرفت و من نیز از ترس آبرویم شکایت نمی‌کردم تا اینکه درنهایت تصمیم به طرح شکایت گرفتم». با راهنمایی دومین شاکی، مخفیگاه پاشای قلابی شناسایی و او چند روز پیش دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو پرشیای سفیدرنگ شیشه‌دودی نیز از متهم کشف شد. 

بررسی سوابق متهم نشان داد وی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این ‌بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف «آدم‌ربایی»، «تهدید»، «اخاذی» و «تحصیل مال نامشروع» دستگیر و روانه زندان شده است.  متهم در اعترافات اولیه بیان کرد: «حدود ١٨ ماه پیش، یک کارت ملی در محدوده میدان صنعت پیدا کردم. با قراردادن تصویر خود روی عکس صاحب کارت، اقدام به جعل کارت ملی کردم و درواقع از آن زمان به بعد تغییر هویت دادم و همه‌جا خود را به نام «پاشا. پ» معرفی می‌کردم. حتی خانه را نیز به نام «پاشا. پ» اجاره کردم.

در این مدت به روش‌های‌ مختلف ابتدا با دختران جوان دوست می‌شدم و اگر با من دوست نمی‌شدند، در فرصت مناسب اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراهشان می‌کردم اما اگر موفق به جلب اعتماد طرف مقابل می‌شدم، به‌تدریج ارتباط خودم را با این افراد بیشتر  می‌کردم و نقشه‌ام را پیش می‌بردم». کارآگاهان در زمان دستگیری متهم و هنگام بازرسی مخفیگاه او متوجه شدند در ورودی به‌گونه‌ای تغییر کرده که از داخل به هیچ‌عنوان باز نمی‌شود و فاقد دستگیره است تا کسی امکان خروج از آنجا را نداشته باشد.

همچنین ده‌ها قطعه عکس از متهم کشف شد که با توجه به اظهارات تعدادی از شکات پرونده، مشخص شد متهم در زمان طرح پیشنهاد دوستی، این عکس‌ها را به آنها نشان می‌داد. سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه تحقیقات تعداد دیگری از دختران جوان که توسط متهم پرونده مورد سرقت، زورگیری یا تهدید قرار گرفته بودند، پس از دعوت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهم را مورد شناسایی قرار دادند».

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درادامه گفت: از شکات احتمالی که توسط سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پژو پرشیای سفیدرنگ با شیشه‌های دودی مورد سرقت، زورگیری، تهدید، فریب، آزار و اذیت یا اخاذی قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود و شناسایی متهم پرونده به این پایگاه واقع در جنت‌آباد شمالی، نرسیده به اتوبان آبشناسان، خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند اظهارات و شکایت آنها نزد پلیس محرمانه تلقی می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha