عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بار مسئولیت پرستاران با اجرایی طرح تحول سلامت افزایش یافته است، از بی توجهی به نظام سطح بندی خدمات پرستاری انتقاد کرد.

افزایش بار مسئولیت پرستاران با اجرای طرح تحول سلامت/ سطح‌بندی خدمات اجرایی نمی‌شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بار مسئولیت پرستاران با اجرایی طرح تحول سلامت افزایش یافته است، از بی توجهی به نظام سطح بندی خدمات پرستاری انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز ، حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت پرستاران در کشوربه ویژه بعد از اجرای طرح تحول سلامت، افزود: واقعیت آن است که درحوزه سلامت نسبت به جمعیت بیمار با کمبود پرستار روبرو هستیم که رسیدگی به این وضعیت باید در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار وکوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر با اجرایی شدن طرح تحول سلامت فشار کاری بر پرستاران مضاعف شده، این درحالی است که به نسبت فعالیت سخت و مضاعفی که دارند حقوق آنها پرداخت نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رئیس جمهور درخواست داریم تا اعتبارات وزارت بهداشت را به طور کامل بپردازد تا این وزارتخانه بتواند تعهدات خود را  در قبال جامعه پرستاری عملیاتی کند همچنین برنامه‌ریزی مناسبی برای کادر پیراپزشکی داشته باشد تا شاهد کاهش نارضایتی‌های این قشر در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن سطح‌بندی خدمات پرستاری تا حدود زیادی از کمبود نیروی پرستار کاسته خواهد شد، تاکید کرد: البته با توجه به شرایط موجود و محدودیت منابع مالی این سطح‌بندی تاکنون اجرایی نشده که اگر وزارت بهداشت بتواند برای عملیاتی شدن آن تمهیداتی بیندیشد بدون‌شک نیروی پرستار با انگیزه بیشتری به فعالیت می‌پردازد.

عزیزی فارسانی یادآور شد: سطح‌بندی خدمات نوعی تعرفه‌گذاری خدمات است که فعالیت پرستاران نسبت به نوع خدمات آنها ارزیابی شده و حقوق و مزایای آنها نیز بر این اساس تعیین خواهد شد.

وی گفت: در طرح تحول سلامت تقاضا و مراجعات بیماران برای دریافت خدمات از بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته است چراکه با قیمت پایین می‌توانند بهترین خدمت را دریافت کنند، با وجود افزایش متقاضیان بیمارستان‌های دولتی اما نه‌تنها نیروی پرستار افزایش نیافته بلکه فشار کاری این قشر افزایش یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: به نظر می‌‌رسد وزارت بهداشت باید برای بهبود وضعیت قشر پرستار تدابیر لازم را بیندیشد زیرا نارضایتی این قشر بر نحوه خدمت رسانی آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha