یک فوق تخصص گوارش و کبد با هشدار درباره تبلیغات داروهای لاغری در شبکه‌های ماهواره‌ای، بر غیراستاندارد بودن این داروها تاکید کرد.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص گوارش و کبد با هشدار درباره تبلیغات داروهای لاغری در شبکه‌های ماهواره‌ای، بر غیراستاندارد بودن این داروها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر پژمان علوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از داروهایی که به صورت غیرمجاز و غیراستاندارد در شبکه‌های مختلف تبلیغ می‌شود، نه تنها برای افراد سودمند نیست بلکه عوارض متعددی نیز دارند که به صورت کوتاه‌مدت یا درازمدت بروز می‌کنند.

وی ادامه داد: از عوارض کوتاه‌مدت این داروهای لاغری، وابستگی به این داروها است. همچنین فرد با مصرف این داروها دچار زخم‌های معده، نارسایی غده فوق کلیه، پوکی استخوان یا سایر بیماری‌های کبد مانند نارسایی کبد و کیسه صفرا خواهد شد.

فوق تخصص گوارش و کبد مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: مصرف داروهای لاغری که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود در درازمدت ممکن است فرد را دچار نارسایی قلبی، نارسایی ریوی و یا دچار برخی سرطان‌ها کنند.

علوی‌نژاد اظهار کرد: مصرف هیچ‌کدام از این داروها را برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود چرا که در پشت بسیاری از آنها اهداف اقتصادی نهفته و در تهیه این داروها اصول اخلاقی رعایت نشده است. این داروها به صورت تقلبی تهیه شده و با تبلیغات جذاب در اختیار عموم قرار می‌گیرد که فریبنده هستند و می‌توانند سرانجام بدی در بسیاری از افراد به دنبال داشته باشند.

وی به افرادی که به دنبال راه‌های سریع لاغر شدن هستند، گفت: مثل معروفی وجود دارد که می‌گوید برای موفقیت هیچ آسانسوری وجود ندارد. رعایت رژیم غذایی قطعا آسان نیست و اراده‌ای قوی می‌خواهد و انسان هرسختی را می‌تواند با اراده قوی پشت سر گذارد. ما هیچ فرمول خاصی نداریم که معجزه کند و فرد یک شبه به وزن نرمال خود برسد لذا ضرورت دارد فرد برای رسیدن به وزن نرمال طبق اصول علمی و زیر نظر پزشک تغذیه و به طور صحیح رژیم غذایی خود را کنترل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha