نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان یک میلیون تومان، گفت: هیچ توازنی میان نرخ تورم و دستمزد کارگران وجود ندارد.

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان یک میلیون تومان، گفت: هیچ توازنی میان نرخ تورم و دستمزد کارگران وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز ، فرج الله عارفی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت تعیین دستمزد کارگران متناسب با میزان تورم در جامعه، گفت: متاسفانه درحال حاضر دستمزد کارگران در جامعه متناسب با هزینه‌های سرسام‌آور زندگی و شرایط اقتصادی نیست به طوریکه با دستمزد امروز کارگران تامین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی غیرممکن است.

نماینده مردم عنبرآباد وجیرفت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش نرخ تورم باید قدرت خرید مردم به ویژه کارگران جامعه افزایش پیدا کند، افزود: در شرایط فعلی به دلیل عدم توجه دولت به افزایش قدرت خرید مردم، اقشار کم درآمد به ویژه کارگران را در تامین معاش با مشکلات جدی روبرو کرده است، البته درحال حاضر هیچ توازنی میان درآمد افراد و نرخ تورم وجود نداشته و درجلسات هرساله میان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولت برای تعیین میزان دستمزد نتیجه قابل قبولی حاصل نمی شود.

وی با تاکید براینکه  هیچ دولتی تا کنون به بحث تعیین دستمزد کارگران مطابق شرایط جامعه توجه نداشته است، تصریح کرد: درقانون به صراحت آمده است که تعیین حقوق کارکنان دولت و کارگران باید بر اساس رشد تورم صورت گیرد، اما دولت ها به این موضوع توجهی نداشته و دراین شرایط بهتر است که قانون دیگری برای تعیین دستمزد کارگران مصوب شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد از اینکه حداقل حقوق دریافتی از سوی کارگران درحال حاضر 760 هزار تومان است، گفت: افزایش حداقل حقوق کارگران به میزان یک میلیون تومان باید در دستور کار دولت به ویژه کارفرمایان قرار گیرد، درغیر اینصورت پرداخت مبالغی زیر یک میلیون تومان هیچ مشکلی از قشر کارگر حل نخواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته قشر کارگر جامعه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است، گفت: اینکه دولت ها از ابتدا تا انتهای فعالیت خود صحبت ازتک رقمی شدن نرخ تورم کرده و به تناسب آن میزان حقوق و دستمزد کارگران حتی کارمندان را به میزان جزیی افزایش می دهند به هیچ عنوان رویکرد قابل قبولی نیست، زیرا نرخ تورم 2 رقمی افزایش دستمزد چند برابری را می طلبد اما نمایندگان کارفرمایان تنها به منافع خود می اندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha