نشانه های قرار گرفتن در خطر سکته قلبی کاملا سر راست هستند. اگر کلسترولتان بالاست، اضافه وزن دارید یا چاق هستید و فشار خونتان هم بالا رفته، پس باید چربی حیوانی کمتری مصرف کنید، بیشتر سبزیجات بخورید و ورزش کنید تا عضله قلب را قوی نگه دارید. در واقع برنامه های توان بخشی برای افرادی که مشکلات قلبی دارند چنین توصیه هایی می کنند.

سلامت نیوز: نشانه های قرار گرفتن در خطر سکته قلبی کاملا سر راست هستند. اگر کلسترولتان بالاست، اضافه وزن دارید یا چاق هستید و فشار خونتان هم بالا رفته، پس باید چربی حیوانی کمتری مصرف کنید، بیشتر سبزیجات بخورید و ورزش کنید تا عضله قلب را قوی نگه دارید. در واقع برنامه های توان بخشی برای افرادی که مشکلات قلبی دارند چنین توصیه هایی می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، تحقیقات نشان داده افرادی که حواسشان به آنچه می خورند هست و مرتب ورزش می کنند کمتر از دیگران دچار حملات قلبی می شوند. اما اگر چنین افرادی یک حمله قلبی داشته باشند، چطور آن را می گذرانند؟ آیا چنین مواردی می تواند تفاوتی ایجاد کند؟
محققان در تحقیقات اخیر به نتایج جالبی دست یافتند که می تواند خبر خوبی برای این افراد باشد. در این تحقیق محققان متوجه شدند افرادی که قبل از اولین حمله قلبی خود فیتنسی بهتر داشتند درصد نجات یافتنشان از حمله قلبی بیشتر از کسانی بوده که شرایط بدنی مناسبی نداشتند.
در این تحقیق که در آن از اطلاعات 2.000 مرد و زن استفاده شده بود مشخص شد کسانی که تناسب اندام بالایی دارند تا 40 درصد کمتر از دیگر افراد در خطر مرگ بر اثر سکته قلبی هستند و یک سوم کسانی که تناسب اندام پایینی دارند یک سال پس از اولین حمله قلبی می میرند.
از این تحقیق به این نتیجه می رسیم که در صورت داشتن تناسب اندام بدن قادر می شود مشکلاتی مانند حمله قلبی را بهتر تحمل کند و بهتر از آن خارج شود. تناسب اندام اثری قابل توجه روی حمله قلبی دارد.
هر کدام از ما شاخص هایی برای حمله قلبی در خودمان داریم، برخی سابقه خانوادگی، برخی کلسترول، فشار خون و عوامل دیگر، چیزی که مهم است شناسایی این شاخص ها و سعی در کنترل آنهاست. بسیاری از این موارد را می توانید با کمی تغییر در سبک زندگی کنترل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha