رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت چگونگی بیمه درمان اتباع و مهاجران خارجی مجاز را توضیح داد.

سلامت نیوز:رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت چگونگی بیمه درمان اتباع و مهاجران خارجی مجاز را توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمود سروش درخصوص آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای اتباع غیر ایرانی گفت: امسال حدود 250 هزار نفر از اتباع بیگانه (اتباع مجاز) در بحث درمان و بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفتند. سازمان بیمه سلامت امسال گروه آسیب پذیر اتباع بیگانه که حدود یک سوم از این جمعیت را شامل می‌شود، بیمه کرده است.

وی همچنین از پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش این رقم به 500 هزار نفر خبر داد و گفت: برای این کار قراردادی سه جانبه میان بیمه، اداره اتباع و کمیساریای عالی بسته شده است.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، مشکلات مالی وزارت بهداشت را عاملی برای اجرایی نشدن برنامه‌های اتباع ندانست و افزود: خدمات بهداشت و درمان اولیه بر اساس روش جدیدی که داریم، روز به روز ارتقا پیدا می‌کند. ما روزهایی را می‌بینیم که این خدمات درخشان‌تر می‌شود. هرچه نظام خدمات پزشک خانواده حاشیه و شهری و روستایی ارتقا پیدا کند، آنها هم از خدمات بیشتر بهره‌مند خواهند شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha