سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

حمله دو شب پیش به یک کارواش وقفی در کنار مسجد قدس در بلواردریای سعادت آباد، داستان دنباله دار نزاع بر سر اموال موقوفی را برای چندمین بار زنده کرد. این بار البته قصه دیگری از اردوکشی‌های شبانه به بهانه تخلیه ملک روایت می‌شود، مالک و فرمانده هر دو مشخصند و حالا همه می‌دانند چه کسی و با چه هدفی دستور این حمله از پیش طراحی شده را داده است.

سلامت نیوز: حمله دو شب پیش  به یک کارواش وقفی در کنار مسجد قدس در بلواردریای سعادت آباد، داستان دنباله دار نزاع بر سر اموال موقوفی را برای چندمین بار زنده کرد. این بار البته قصه دیگری از اردوکشی‌های شبانه به بهانه تخلیه ملک روایت می‌شود، مالک و فرمانده هر دو مشخصند و حالا همه می‌دانند چه کسی و با چه هدفی دستور این حمله از پیش طراحی شده را داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، از بلوار دریا به سمت غرب که می‌گذرید، کمی پایین‌تر از مسجد معروف قدس کـــــــه طراحی هندسی اش، شناسنامه دقیقی برای معرفی آن است، بایستید. ما بین مرکز تبلیغاتی فرهنگی مسجد و ایستگاه اتوبوس، با تپه‌های مرتفع خاکی مواجه می‌شوید که حالا ورودی کارواش معروف «دریا» شده‌اند.کافی شاپ انتهای کارواش با شیشه‌ها و یخچال شکسته و وسایلی که حتی ارزش تعمیر کردن ندارند به قدری تخریب شده که بسختی می‌توان داخل شد.

در آن طرف مغازه کوچک تجهیزات خودرو هم به طورکامل تخریب و خالی شده و آن‌طور که صاحبش می‌گوید، حدود 15 میلیون تومان خسارت دیده است:« شبانه حمله کرده و همه وسایل داخل مغازه را برده‌اند، بدون مکثی و حتی اخطار و تذکری، ما همگی غافلگیر شدیم، من تا خودم را به کارواش رساندم، دیدم هیچ جنسی از باند گرفته تا روکش صندلی سرجایش نیست. تعدادی از آنها شبیه اراذل و اوباش بودند و کاملاً معلوم بود که کارشان زورگیری است، ما حتی می‌شنیدیم که به آنها زورگیران شهرداری می‌گفتند، متأسفانه کلانتری هم فقط از دور شاهد ماجرا بود .»


هنوز حرف‌های او تمام نشده، یکی دیگر از کارکنان کارواش سر می‌رسد و درباره ماجرا این‌طور توضیح می‌دهد: «حدود 200-300 نفر از افرادی که معلوم نبود به کجا وابسته‌اند، به طرز بسیار وحشیانه‌ای حدود ساعت یک بامداد شنبه شب با چوب و چماق و قمه به داخل کارواش هجوم آوردند، آنها بدون کوچکترین توضیحی به همه چیز یورش بردند و بیشتر اجناس را از داخل کارواش غارت کردند.


آنها حتی به پول کارگران هم رحم نکردند و پس‌انداز آنها را از داخل بالش‌ها سرقت کردند، یک نفر از کارگرها که از این وضعیت ترسیده بود، از طبقه اول خوابگاه، خودش را به پایین پرت کرد و یک نفر دیگر را هم خودشان از آن بالا پایین انداختند، الآن 5 نفر از کارگرها در بیمارستان بستری هستند و روی دو نفرشان هم عمل جراحی انجام شده، اما درکل حدود 40 نفر آن شب زخمی شدند. فکر می‌کنم  چند میلیون تومان به اینجا خسارت وارد شده است. البته دوربین‌های مدار بسته کارواش از همه این اتفاقات فیلم گرفته و همه اسناد آن موجود است.»در کنارآسایشگاه دو خودروی پراید و پرشیا هم بشدت خسارت دیده است، آن‌طور که کارگرها می‌گویند این افرادهمه وسایل کاربردی مثل قهوه ساز، دستگاه‌های پولیش و ... را برده‌اند.»آن‌طور که یکی دیگر از اهالی می‌گوید: «زمین کارواش سال 59 وقف مسجد شده است و هنوز هم وقفنامه آن به نام مسجد موجود است، البته آن قسمت مسجد(اشاره می‌کند به نبش چهارراه خوردین و بلوار دریا) زمانی حدود 10 سال پیش با این زمین معاوضه شد، اما شهرداری روی حرف خود نماند، حالا هم شنیده‌ایم که این ملک را به جای بدهی به یکی از سازمانها فروخته و مجبور است با زور تصاحب کند. اما هیچ سند و مدرکی دال بر مالکیت ندارد.»ابوالفضل قناعتی عضو هیأت رئیسه شورای شهر هم می‌گوید: دوران جاهلیت و چماق به دست گرفتن تمام شده است و نباید حرکات این چنینی برای اجرای احکام انجام شود. همچنین باید بررسی شود که چه کسی دستور حمله این چنینی را صادر کرده و به طور حتم شورای شهر با مسببان و متخلفان این حادثه برخورد می‌کند.»

با این حال اقبال شاکری، دیگر عضو شورا نظر دیگری دارد: «پرونده این موضوع به سال 84 برمی‌گردد، زمانی که این قسمت به صورت لسانی به مسجد واگذار شد و بعد هم شهرداری زمین را برای تهاتر به شرکت‌های دیگر واگذار کرد اما مسجد همچنان از این زمین به عنوان ملک وقفی استفاده می‌کرد.»


اگرچه از نظر قانونی، عزیز‌الله نظری، شهردار منطقه 2 باید پاسخگوی این اتفاق باشد، اما او نیز همچنان در این زمینه سکوت کرده و جواب روشنی ارائه نداده است.
در ساعاتی که این گزارش تهیه می شد نمابری از شهرداری رسید که در آن معاون رسانه ای شهرداری از دستور قالیباف برای رسیدگی به این ماجرا خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha