مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شود و توزیع آن در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شود و توزیع آن در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، امیر حسین جمشیدی، افزود: برای عرضه هر دسته از فرآورده های سلامت، مکان مشخصی تعیین و مجوز برای آن صادر شده است؛ بنابراین داروهای طبیعی و مکمل ها و همچنین داروهای سنتی و شیمیایی فقط باید در داروخانه ها، فروخته شود.

وی تصریح کرد: برخی اماکن مانند عطاری ها مبادرت به فروش داروهای طبیعی و شیمیایی می کنند که این مساله از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تخلف به شمار می آید.

جمشیدی اظهار کرد: پخش داروها فقط از طریق شرکت های پخش مجاز به داروخانه ها توزیع می شود و شرکت های پخش نیز برای دریافت مجوز باید مراحل زیادی را طی کنند تا مجوزهای قانونی را بگیرند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمام استان ها، معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی ، بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل عطاری ها نیز هست اما متاسفانه برخی از آنها اقدام به عرضه مکمل های ورزشی می کنند که به هیچ وجه مجاز نیستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha