مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان، نسبت به شیوع بیماری های عفونی در مردان هشدار داد.

شیوع بیماری های عفونی در مردان

سلامت نیوز:مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان، نسبت به شیوع بیماری های عفونی در مردان هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر فرزین سلیمان زاده اظهارداشت: انواع خطراتی که مردان را به واسطه جنسیت، نوع کارهایی که انجام می دهند و شیوع بیشتر برخی از بیماری ها که سلامتی آنها را تهدید می کند بر اهمیت برگزاری «روز ملی سلامت مردان» و توجه دادن مردان کشور به بیماری هایی که در کمین آنهاست، می افزاید.

عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: در کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه، بیش از آنکه بیماری های واگیردار و عفونی به جامعه آسیب برسانند بیماری های غیرواگیر آسیب رسان هستند. کما این که در کشورهای پیشرفته هم همین گونه می باشد.

وی هشدار داد: به دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و گرفتار شدن بخش قابل توجهی ازمردان در زندگی شهری،متاسفانه بیماری های قلبی- عروقی،دیابت و برخی سرطان های خاص مردان در دنیا و کشور ما شیوع به نسبت بالایی دارد که باید در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی دراین باره قدم های جدی برداشت.

این جراح و متخصص بیمارهای کلیه و مجاری ادرار همچنین افزود: اما در عین حال بیماری های عفونی مردان نیز در دنیا و ایران در حال شیوع است که البته برای شان پیشگیری و درمان های مناسب داریم.

وی افزود :این درحالی است که بیش از آن که درمان در مورد آنها نقش کنترل کننده داشته باشد آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از آنها بسیار حائز اهمیت است.

سلیمان زاده تأکید کرد: تعداد این بیماری ها کم نیست اما آنچه به نظر انجمن ارولوژی ایران امسال به دغدغه مهمی طی سال های اخیر تبدیل شده شیوع بیماری های منتقل شونده از راه جنسی است که باید به دقت مورد نظرقرارگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شرایط فرهنگی کشور ما، کمتر در خصوص این بیماری ها صحبت می شود. حال آنکه برخی از این بیماری ها در جامعه به طور خزنده وزیرپوستی رو به افزایش است که در صورت عدم توجه و پیشگیری سریع می تواند به عنوان یک بمب ساعتی خطرناک عمل کند.

سلیمان زاده تصریح کرد: به همین دلیل موضوع خاصی که امسال در روز سلامت ملی مردان روی آن تاکید بیشتری داریم سلامت در حیطه بیماری های منتقله از راه جنسی است، تا خانواده ها را از این مهم مطلع کنیم.

این اورولوژیست خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی های صورت گرتفه  مشخص شده که مردان نسبت به زنان به سلامت خود توجه کمتری دارند و این امر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز کم و بیش یکسان است. حتی در کشورهای پیشرفته هم مردان به دلیل ویژگی های اجتماعی و ذهنی در مراقبت از سلامت خود نسبت به خانم ها سهل گیر تر هستند.

وی یادآور شد: بنابراین شیوع برخی از بیماری های مهم مانند سرطان ها، دیابت و بیماری هایی که در پی مصرف سیگار و یا سوءمصرف الکل و مواد مخدر و همچنین عادات غذایی نا مناسب ایجاد می شوند نیز در مردان بیشتر از زنان است.

عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران اظهارکرد: امسال تفاهم نامه ای با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نیز به امضا رساندیم تا از امکانات و مراکز درمانی وابسته به این انجمن نیز در روز ملی سلامت مردان به نحو مطلوب و در راستای خدمات رسانی بهتر و گسترده تر به مردان در سراسر کشور بهره مند شویم.

ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشوراست.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha