رئیس سازمان بیمه سلامت، پیاده‌سازی نظام ارجاع مبتنی بر سطح بندی در حوزه سلامت را برای ارائه خدمات اثربخش و جلوگیری از اتلاف منابع سازمان‌های بیمه‌‌ای ضروری دانست.

سلامت نیوز:رئیس سازمان بیمه سلامت، پیاده‌سازی نظام ارجاع مبتنی بر سطح بندی در حوزه سلامت را برای ارائه خدمات اثربخش و جلوگیری از اتلاف منابع سازمان‌های بیمه‌‌ای ضروری دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدجواد کبیر در خصوص شرایط بیمه‌شده های جدید بیمه سلامت گفت: مبنای کار بیمه‌شده های جدید بر اساس نظام ارجاع و سطح بندی نظام سلامت بوده است؛ در واقع بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مطالبه جدی ماست که وزارت بهداشت و درمان، سازمان بیمه سلامت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تمهیدات لازم را جهت پیاده‌سازی نظام ارجاع مبتنی بر سطح بندی در کشور فراهم کنند.

رئیس سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه منابع سلامت جز با نظام ارجاع و سطح بندی اتلاف خواهد شد، گفت: در صورت عدم پیاده‌سازی نظام ارجاع مبتنی بر سطح‌بندی، خدمات بیمه‌ای از اثربخشی و کارایی لازم برخوردار نخواهد شد.

وی افزود: ما کشوری با منابع محدود هستیم و لاجرم برای این منابع محدود، باید مدیریت کارا عملیاتی شود؛ در حقیقت  منابع بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری درخصوص سلامت نباید جز با نظام سطح بندی و ارجاع هزینه شود.

کبیر با بیان اینکه باید به نظام ارجاع و پزشک خانواده پایبند باشیم، گفت: با اجرای نظام ارجاع در سطوح ساده خدمات اثربخش تر ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت یادآور شد: نزدیک به 10 میلیون 700 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که برای ادامه کار، رفع مشکلات مالی و توجه به اجرای نظام ارجاع و سطح بندی ضروری است.

 اخیرا وزیر بهداشت و درمان از آمار 11 میلیون نفری افراد تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha