سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 175265

آب‌سیاه، به‌عنوان یکی از بیماری‌های چشمی، به عصب بینایی آسیب وارد می‌کند و دومین عامل نابینایی در دنیا به شمار می‌رود.

سلامت نیوز: آب‌سیاه، به‌عنوان یکی از بیماری‌های چشمی، به عصب بینایی آسیب وارد می‌کند و دومین عامل نابینایی در دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، آمارهای ارائه‌شده از سوی انجمن مطالعات آب‌سیاه بیانگر آن است که بیش از سه میلیون آمریکایی مبتلا به این بیماری هستند و حدود 120 هزار نفر نیز به دنبال آب‌سیاه نابینا شده‌اند.


به گزارش «مدیکال‌نیوزتودی»، بالا رفتن فشار چشم، یکی از انواع آب‌سیاه است که معمولا بیمار باید مرتب تحت نظر پزشک باشد. محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نوعی لنز تماسی ابداع کرده‌اند که حسگرهایی داخل آن تعبیه شده و قادر است فشار چشم را به‌طور 24 ساعته تحت کنترل بگیرد. آنها لنز ساخته شده را روی 40 بیمار 40 تا 89 سال مورد مطالعه قرار دادند. محققان دریافتند که استفاده از این لنز هوشمند در این تحقیق دو ساله، باعث کند شدن روند پیشرفت بیماری آب‌سیاه در 20 نفر از آنها شد. بیماران باید این لنز را به‌طور 24 ساعته استفاده کنند. این لنز هوشمند از جنس سیلیکون است و با حسگر میکرو ادغام شده که هر گونه تغییر انحنای عدسی چشم را که یکی از شاخص‌های فشار چشم است، شناسایی می‌کند.

زمانی که این انحنا تغییر می‌کند، سیگنال‌های الکتریکی به آنتنی بی‌سیم فرستاده می‌شود که در اطراف چشم قرار می‌گیرند. سپس، این آنتن، اطلاعات گرفته‌شده را به یک دستگاه ضبط پرتابل که روی بدن بیمار قرار می‌گیرد، ارسال می‌کند. این اطلاعات از طریق بلوتوث به پزشک معالج بیمار فرستاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha