وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی شامل جراحی ها، پروتز و ارتودنسی خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در آیین اختتامیه پنجمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح با بیان این مطلب گفت: هم اینک این خدمات در حوزه زیبایی قرار دارد و شامل بیمه دندانپزشکی نمی شود اما وزارت بهداشت پوشش بیمه ای این گونه خدمات را در برنامه های خود قرار داده است.

وی افزود: تحقق عدالت در سلامت در اولویت برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد که بخش مهم آن مربوط به دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان است.

وحید دستجردی تحقق این امر را منوط به ارائه خدمات با کیفیت برشمرد و تصریح کرد: ضروری است پوشش خدمات دندانپزشکی با کیفیت مطلوب و در کل کشور به ویژه مناطق محروم صورت گیرد.

وزیر بهداشت، همچنین از طرح ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان با تکیه بر پیشگیری توسط پزشکان خانواده خبر داد.

وی همچنین از تعرفه گذاری مناسب در ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم و دندانپزشکان به عنوان حرکتی یاد کرد که هم مردم و هم دندانپزشکان از آن بهره مند خواهند شد.

دستجردی از طراحی «بسته های سلامت» مناسب با هر سن و سال که در آن سلامت و بهداشت دهان و دندان نیزگنجانده شده است به عنوان دیگر برنامه های این وزارتخانه نام برد.

وی با ابراز نگرانی از بحث عفونت ها و وجود اشعه های مضر برای دندانپزشکان قول مساعد داد، وزارت بهداشت نسبت به رفع موارد فوق اقدام کند.

وزیربهداشت همچنین از افزایش متخصصان رشته های دندانپزشکی و تنوع در رشته های تخصصی این رشته در کنار تقویت پژوهشهای این حوزه ها و حمایت از تولید کنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی نام برد.

پنجمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که از روز چهارشنبه 8 مهرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد عصر روز جمعه 10 مهرماه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha