رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از تمایل سازمان بهداشت جهانی جهت همکاری با انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران در زمینه اجرای طرح CBR و شناسایی و ارائه خدمات به معلولان روستایی کشور خبر داد.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با مهر به جلسه ای که در انجمن حمایت از حقوق معلولان و با حضور ریاست معلولیت و توانبخشی سازمان بهداشت جهانی برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه دکتر کپل با قدردانی از زحمات انجمن دفاع از حقوق معلولان در ایران عنوان کرد که فعالیت این انجمن در شرق آسیا و خاورمیانه چشمگیر است.

بر اساس آمارهای منتشر رسمی در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار معلول درکشور شناسایی شده اند که 650 هزار نفر از آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و از خدمات توانبخشی بهره مند می شوند و همچنین 227 هزار نفر نیز کمک هزینه نگهداری دریافت می کنند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در ادامه گفتگو با مهر اظهار داشت: ریاست معلولیت و توانبخشی سازمان بهداشت جهانی وضعیت معلولان در ایران را به نسبت سایر کشورهای همسایه عالی توصیف کرد و در حمایت از طرح CBR اعلام آمادگی کرد.

محمود نژاد همچنین خواستار همکاری بیشتر دولت در رسیدگی به وضعیت معلولان شد و تصریح کرد: انتظار داریم دولت و سازمان بهداشت جهانی همکاری بیشتری در ارائه خدمات به معلولان به خصوص در مناطق روستایی داشته باشند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز معلولان بسیاری در کشور و به خصوص مناطق روستایی وجود دارد که توسط سازمان بهزیستی و یا دولت شناسایی نشده اند و از خدماتی استفاده نمی کنند.

محمود نژاد تصریح کرد: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی نیز که در این جلسه حضور داشت خواسته های انجمن را به حق دانست و قول داد که سازمان بهزیستی در رفع مشکل معلولان و تحقق خواسته های انجمن تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha