طبق مطالعه جدید محققان، افرادی که دچار آسیب و جراحت مغزی می شوند ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ارتکاب به خودکشی در سال های بعد قرار دارند.

سلامت نیوز:طبق مطالعه جدید محققان، افرادی که دچار آسیب و جراحت مغزی می شوند ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ارتکاب به خودکشی در سال های بعد قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق یافته محققان کانادایی افرادی که دچار ضربه مغزی شده اند حتی اگر این اتفاق سال ها قبل برایشان افتاده باشد بسیار در معرض ارتکاب به خودکشی قرار دارند.

به گفته این محققان، به نظر می رسد ریسک بلندمدت خودکشی در مواردی که ضربه مغزی در تعطیلات آخر هفته روی داده باشد به مراتب بیشتر خواهد بود.

دکتر دونالد ردلمیر، سرپرست تیم تحقیق از مرکز علوم بهداشت سانی بروک تورنتو، در این باره می گوید: «نتایج مطالعه ما نشان می دهد که هیچ کس در اولین هفته ها یا ماه های بعد از ضربه مغزی دست به خودکشی نمی زند. معمولا به طور میانگین بعد از گذشت شش سال از ضربه مغزی، فرد تمایل به خودکشی دارد.»

محققان این تحقیق به بررسی داده های مربوط به افرادی که دچار ضربه مغزی در طول دو دهه گذشته شده بودند، پرداختند. افراد مورد مطالعه به خاطر آسیب مغزی شان، تحت عمل جراحی یا بستری شدن در بیمارستان قرار نگرفته بودند.

تعدا افراد مورد مطالعه بالغ بر ۲۳۵ هزار نفر بود که از بین این تعداد، ۶۷۷ نفر دست به خودکشی زده بودند.

محققان دریافتند سالانه ۳۱ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر فرد دچار آسیب مغزی دست به خودکشی می زنند. حتی افرادی که در تعطیلات آخر هفته دچار آسیب مغزی شده باشند وضعیت بدتری دارند و ۴ برابر بیشتر در معرض خودکشی هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha