یک فلوشیپ ناباروری، عنوان کرد: زوجینی که قصد فرزند‌دار شدن ندارند و افراد مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان می‌توانند در جوانی و قبل از آغاز شیمی درمانی، قدرت باروری خود را حفظ کنند.

سلامت نیوز:یک فلوشیپ ناباروری، عنوان کرد: زوجینی که قصد فرزند‌دار شدن ندارند و افراد مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان می‌توانند در جوانی و قبل از آغاز شیمی درمانی، قدرت باروری خود را حفظ کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر ساغر صالح‌پور اظهار کرد: تمام افرادی که قدرت باروری دارند اما در حال حاضر قصد فرزند‌دار شدن یا ازدواج ندارند و نگران آن هستند که در آینده با مشکلات باروری روبرو شوند، می‌توانند از روش حفظ باروری استفاده کنند.

این فلوشیپ ناباروری، افزود: انجماد و نگه‌داری تخمدان و اسپرم روشی است که برای این افراد استفاده می‌شود.

وی درباره حفظ قدرت باروری در بیماران از جمله افراد مبتلا به سرطان، گفت: این افراد باید قبل از آغاز شیمی درمانی برای انجام اقدامات حفظ باروری از قبیل فریز اسپرم، تخمک و یا جنین اقدام کنند، زیرا شیمی درمانی موجب از بین رفتن قدرت باروری در افراد و کاهش موفقیت انجام روش حفظ باروری می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی، یادآور شد: حفظ باروری در بیماران با موفقیت بالایی در کشور ما انجام می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از بیماران بعد از بهبودی می‌توانند به راحتی صاحب فرزند شوند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha