چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 175335

بیشتر مردم عادت دارند چیزهایی را بنویسند که باید در آینده انجام دهند. این امر باعث می شود یک زندگی منظم و خوب سازماندهی داشته باشد. اما یک مطالعه نشان می دهد نوشتن یک فهرست درباره "کار هایی که نباید انجام دهیم"، باعث افزایش بهره وری می شود.

سلامت نیوز: بیشتر  مردم عادت دارند چیزهایی را بنویسند که باید در آینده انجام دهند. این امر باعث می شود یک زندگی منظم  و خوب سازماندهی داشته باشد. اما یک مطالعه نشان می دهد نوشتن یک فهرست درباره "کار هایی که نباید انجام دهیم"، باعث افزایش بهره وری می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، هک کردن مغز به معنای فریب دادن مغز برای انجام دادن کارهایی است که برای آن آموزش ندیده است.به گزارش سایت نیوزویک، عملکرد مغز بسیار پیچیده است و دانشمندان تاکنون نتوانسته اند  به طور کامل عملکرد آن را درک کنند. با این حال گفته  می شود که فریب دادن مغز امرآسانی است. به عنوان مثال، اگر  در یک محیط سرد، مکان گرمی را تصور کنید به تدریج احساس گرما خواهید کرد .به طور کلی این مغز است که احساس خوب یا بد در فرد ایجاد می کند .برای این که عملکرد مغز را افزایش دهید ومشکلات را بهتر حل کنید، به توصیه های ذیل توجه کنید. 


1. برای فروکش کردن خشم از دست چپ استفاده کنید:
اگر مشکل عصبی دارید و سریع از کوره در می روید  مغزتان را برای مهار کردن این خشم آموزش دهید. اگردست راستی  هستید از دست چپ استفاده کنید و بر عکس. این کار به شما کمک  می کند تا در زمان خشم،  خود را کنترل کنید.


2.استفاده از حرکات دست:
نتایج یک تحقیق نشان می دهد که استفاده از دست ها هنگام حرف زدن یا انتقال دادن اطلاعات  به دیگران، کمک می کند تا همه چیزهای مهم  را به خاطر بیاورید و هیچ اطلاعاتی را از قلم نیندازید .این کار باعث می شود مهارت ارتباطی شمابهتر شود.


3.بالا بردن ابرو ها :
نتایج بررسی ها نشان می دهد که بالا بردن ابرو،مغز را در انجام دادن کارهای خلاقانه فریب می دهد.بالا بردن یک ابروقدرت ادراک که با تجربیات فیزیکی ارتباط دارد و همچنین پردازش ذهنی را  افزایش می دهد.این امر می تواند باعث ارتباط خلاقانه ای که قبلا وجود نداشت، شود .


4.بنویسید:
شب قبل از امتحان ، مصاحبه یا سخنرانی چیزهای مهم را بنویسید.نتایج یک مطالعه نشان می دهد آن چه شب قبل بنویسید و حفظ کنید برای مدت طولانی تری در ذهن می ماند.


5.خندیدن در موقعیت جدی :
این امر باعث آرام شدن و طبیعی سازی فشار خون می شود. یک خنده ساختگی، به مغز سیگنال ارسال می کند که همه چیز خوب است .


6.کارهایی که نباید انجام داد:
بیشتر  مردم عادت دارند چیزهایی را بنویسند که باید در آینده انجام دهند. این امر باعث می شود یک زندگی منظم  و خوب سازماندهی داشته باشد. اما یک مطالعه نشان می دهد نوشتن یک فهرست درباره "کار هایی که نباید انجام دهیم"، باعث افزایش بهره وری می شود.


7.اجتناب از انجام  چند کار همزمان:
انجام دادن چند وظیفه  با هم مغز را ضعیف می کند و به همین دلیل  است که مغز قادر نیست به خوبی روی چند موضوع  با هم تمرکز کند. علاوه بر آن انجام دادن همزمان چند کار باعث کاهش کیفیت کار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha