دانشمندان ولزی دریافتند افرادی که در دوران کودکی خود به میزان قابل ملاحظه ای آب نبات می خورند در بزرگسانی با بیشترین احتمال توسعه رفتارهای خشونت طلبانه مواجه می شوند.

محققان دانشگاه کاردیف در ولز با مطالعه بر روی 17 هزار و 500 فرد، عادت آب نبات خوردن آنها در کودکی و سوء پیشینه جزائی آنها در بزرگسالی را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این تحقیقات نشان داد احتمال بروز رفتارهای خشونت طلبانه در 34 سالگی در کسانی که در دوران کودکی هر روز شکلات و آب نبات می خوردند 69 درصد و این احتمال در بین کسانی که به صورت یک عادت روزانه در کودکی آب نبات نمی خوردند 42 درصد بود.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "این ارتباط از دلایل بیولوژیکی مثل حضور مواد مخدر شیمیایی در آب نباتها نشأت نگرفته است بلکه بیشتر به شکل آموزش رفتاری ناصحیح مربوط می شود. دادن مرتب شکلات و آب نبات به کودکان به آنها یاد می دهد که برای به دست آوردن چیزی نیاز به اصرار بیش از حد است و این می تواند آنها را به رفتارهای ناهنجار رهنمون کرده و در پایان آنها را به بزهکاری وادار کند."

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته این محققان، این مسئله می تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد. به طوری که دادن آب نبات زیاد به کودک اغلب به معنی آن است که کودک عصبی، نا آرام و خشونت طلب است. در حقیقت والدین برای آرام کردن کودکان عصبی خود به عنوان جایزه به آنها مقدار زیادی آب و نبات و شکلات می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha