ساخت شهرک سلامت استان قم، دیروز توسط معاون اول رییس‌جمهوری کلنگ خورد؛ فاز نخست بیمارستان 1000 تخت‌خوابی خاتم با 640 تخت طی برنامه‌ای 32 ماهه و کل بیمارستان در برنامه‌ای 38ماهه با همت هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد ساخته می‌شود.

سلامت نیوز:ساخت شهرک سلامت استان قم، دیروز توسط معاون اول رییس‌جمهوری کلنگ خورد؛ فاز نخست بیمارستان 1000 تخت‌خوابی خاتم با 640 تخت طی برنامه‌ای 32 ماهه و کل بیمارستان در برنامه‌ای 38ماهه با همت هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد ساخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد درباره کلنگ‌زنی بیمارستان هزار تخت‌خوابی خاتم که با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدمهدی صادقی استاندار قم، مدیران ارشد بانک پاسارگاد و جمعی از علمای استان قم برگزار شد، گفت: این مجموعه در 27 کیلومتری حرم حضرت معصومه (س)، در جنوب شهرک پردیسان و جاده قم به کهک ساخته می‌شود و مساحت کل پروژه 100 هکتار است.

وی درباره خدماتی که در این مجتمع ارائه می‌شود ادامه داد: طبق برنامه‌ها، قرار است در این مرکز که شهرک سلامت است، دانشگاه علوم‌پزشکی، دو هتل برای ارائه خدمات رفاهی به همراهان بیماران و پذیرش گردشگران سلامت، دو ورزشگاه برای ارائه خدمات پزشکی ورزشی و ورزش‌های عمومی برای مردم استان و سایر امکانات رفاهی مانند بوستان، مسجد، مهدکودک و مدرسه برای فرزندان کارکنان احداث شود.

قاسمی درباره تاثیر ساخت این بیمارستان در سرانه درمان کشور اظهارکرد: با بهره‌برداری از بیمارستان خاتم، سرانه درمان از 1.4 تخت به 2.3 افزایش می‌یابد و برای 3000 تن اشتغالزایی می‌شود.

مدیرعامل بانک پارسارگاد با اشاره به ایفای نقش اجتماعی این بانک افزود: ما احداث 7000 تخت بیمارستان در شهرهای قم، اهواز، قزوین، مشهد،کرج و تهران را در برنامه داریم که این شهرک بزرگ‌ترین و نخستین آنهاست و قرار است که مرکز جامع سرطان غرب کشور نیز در این شهرک مستقر باشد.

وی درباره تعرفه‌های خدمات درمانی در این بیمارستان‌ها نیز گفت: بیمارستان‌ها بر اساس مدل مشارکتی بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنند و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 60 درصد از ظرفیت بیمارستان‌ها با کیفیت بالا و تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌کنند.

قاسمی درباره دانشگاه علوم‌پزشکی شهرک سلامت استان قم نیز اظهارکرد: این دانشگاه سالانه ظرفیت پذیرش 3000 دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی را دارد.

مدیرعامل بانک پارسارگاد با اشاره به اختصاص 2000 مترمربع از فضای شهرک سلامت به بیمارستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ساخت و تجهیز این بیمارستان 3 تا 5هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد و هزینه کل ساخت شهرک سلامت بالغ بر 20هزار میلیارد تومان می‌شود و ضمن برخورداری از بالاترین استانداردهای درمانی در سطح کشور، جایگاه نخست توسعه سازمان یافته در نظام سلامت و آموزش پزشکی را از آن خود می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با ساخت این بیمارستان که رییس‌ محترم جمهوری سال‌گذشته و در سفر به این استان وعده آن را داده بودند و با وجود قرار گرفتن بارگاه حضرت معصومه (س) و مراکز نشر معارف اسلامی، استان قم تبدیل به دارالشفای مومنین شود.

 بیمارستان 1000تختخوابی خاتم مجهز به بخش‌های قلب و عروق با 90 تخت، گوارش با 90 تخت، ژنیکولوژی و زایمان با 54 تخت، کودکان با 54 تخت، جراحی ترمیمی با 72 تخت، ریه و بیماری‌های تنفسی با 72 تخت، داخلی با 90 تخت، مغز و اعصاب با 72 تخت، غدد با 54 تخت، ارتوپدی با 72 تخت و بخش تروما با 36 تخت به بیماران سراسر کشور و گردشگران سلامت خدمات ارایه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha