چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 175355

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی است که تمیز کردن آن به دقت بسیاری نیاز دارد. با محلول خانگی زیر ماشین ظرفشویی تان را برق بیاندازید.

سلامت نیوز: ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی است که تمیز کردن آن به دقت بسیاری نیاز دارد. با محلول خانگی زیر ماشین ظرفشویی تان را برق بیاندازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، ماشین‌های ظرفشویی به دو دسته بدنه فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند که هر دو در اثر شستشو ظروف و جمع شدن جرم و روغن در قسمت خروجی آب کثیف می‌شوند.

هر چند وقت یک بار با انجام مراحل زیر آن را تمیز نگه دارید.
مواد مورد نیاز برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

مایع سفیدکننده
سرکه
آب پرتقال آماده
جوش‌شیرین

 
نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

قبل از تمیز کردن ماشین ظرفشویی، درجه حرارت آب را چک کنید. بعضی ماشین‌ها به آب 120 درجه و بعضی به 140 درجه سانتی‌گراد و حتی بالاتر نیاز دارند. با توجه به مدل و نوع ماشین از روی دفترچه، ببینید آیا ماشین مکانیسمی برای گرم کردن آب ‌خیلی سرد دارد؟

با استفاده از دماسنج قبل از دور، درجه حرارت آب را چک کنید.

نوع جرم را تشخیص دهید. این که تمیز کردن باید بر اساس پوسته شدن، زنگ و کپک باشد یا تغییر رنگ و لکه غذا چرا که هر کدام روش خاصی برای تمیز کردن دارند.

بعد از خالی کردن محتویات داخل ماشین، یک قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده به آن اضافه کنید و آن را روی دور کامل شستشو قرار دهید تا هر گونه کپک برطرف و داخل ماشین براق ‌شود.

پوسته‌ها و تغییر رنگ را با اضافه کردن نیمی از آب پرتقال آماده پاکتی و زدن دور معمولی ماشین برطرف کنید. اسید سیتریک موجود در آب پرتقال، رسوبات آب سخت را کنده و ماشین‌ظرفشویی شما را تمیز می‌کند.

با گذاشتن یک فنجان سرکه روی سبد ماشین، دور کامل آن را بزنید. با این کار کل ماشین تمیز خواهد شد. این روش یکی از آسان‌ترین و مطمئن‌ترین تکنیک‌های شستشو است. در صورت نبود سرکه از جوش‌شیرین استفاده کنید.

 

نکته :

_ از کافی بودن آب در دور شستشو مطمئن شوید.

_ از نرم‌کننده برای کاهش لکه‌های آب سرد استفاده کنید چون پاک کردن آن‌ها کار سختی است.

_ آب را روی درجه مناسب تنظیم کنید چون برای تمیز شدن ظرف‌ها آب داغ مورد نیاز است.

_ هرگز سرکه و سفیدکننده دارای کلر را با هم ترکیب نکنید. گاز حاصل سمی خواهد بود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha