عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نبود تناسب میان منابع ورودی و خروجی صندوق‌های بازنشستگی، گفت: بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری درصندوق‌های بازنشستگی مشکلات این صندوق‌ها را افزایش داده است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نبود تناسب میان منابع ورودی و خروجی صندوق‌های بازنشستگی، گفت: بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری درصندوق‌های بازنشستگی مشکلات این صندوق‌ها را افزایش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمداسماعیل سعیدی  درباره مشکلات صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، گفت: مهم‌ترین مشکل حال حاضر صندوق های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی میزان منابع ورودی وخروجی است، یعنی مابع ورودی به این صندوق به صفر رسیده اما خروجی‌ها سیر صعودی داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی از افراد در حال حاضر در سن بازنشستگی قرار دارند، افزود: متاسفانه دخل و خرج صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی به دلیل گفته شده هیچ گونه همخوانی ندارد، البته مشکل دیگر این صندوق عدم استفاده از فرصت درطول زمان درجهت سرمایه گذاری است؛یعنی این صندوق در طول زمان به سمت بنگاه داری حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی در بنگاه‌داری ناموفق هستند، تصریح کرد: به طور حتم صندوق‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری حرکت می‌کردند اما به دلیل بی‌توجهی به این موضوع درحال حاضر دچار کسری بودجه شدند؛ همچنین مشکل دیگر صندوق‌های بازنشستگی به دلیل عدم پرداخت تعهدات دولت‌ها به این مجموعه‌ها به وجود آمده است، به عنوان مثال صندوق تامین اجتماعی درحال حاضر حدود 100 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه درحال حاضر توان خرید تعداد قابل توجهی از بازنشستگان بیش از 64 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این مشکل به صندوق‌های بازنشستگی ضربه جدی وارد کرده که باید در مدت زمان کوتاهی جبران شود، البته برای پرداخت حق و حقوق کامل بازنشستگان تدابیر ویژه باید اتخاذ شود، به همین دلیل برای رفع مشکلات گفته شده در گام اول باید به میزان ورودی و خروجی بیمه شدگان توجه کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی‌توان سن بازنشستگی را به دلیل افزایش بیکاری در جامعه افزایش داد، افزود: درحال حاضر باید پایه بیمه‌های بازنشستگی تغییر کند، همچنین باید بنگاه ها را در جهت سرمایه‌گذاری واگذار کرد، به عبارت بهتر اکثر بنگاه ها درحال حاضر زیان ده بوده که با فروش آنها  22 درصد سود از بانک ها دریافت می‌شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha