چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 175376

گر دوست دارید بهتر ورزش کنید، شاید وقتش رسیده که از موز به عنوان میان وعده قبل از ورزش استفاده کنید.

بهترین میان وعده قبل از ورزش

سلامت نیوز: اگر دوست دارید بهتر ورزش کنید، شاید وقتش رسیده که از موز به عنوان میان وعده قبل از ورزش استفاده کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در یک تحقیق، 20 دوچرخه سوار مرد بعد از اینکه یک شب چیزی نخوردند قبل از اینکه مسیری 75 کیلومتری را رکاب بزنند تنها آب و یا آب با گلابی یا موز دریافت کردند. آن دسته از افرادی که آب با میوه دریافت کرده بودند 50 درصد از کسانی که فقط آب نوشیده بودند سریعتر ریکاوری کردند. همچنین این افراد در مسیر دوچرخه سواری سریعتر، پر انرژی تر و دقیق تر هم بودند.


بسیاری از ورزشکاران بدون اینکه چیزی بخورند یا بنوشند مسابقه می دهند و شاید فقط کمی آب یا نوشدنی ورزشی بنوشند. متاسفانه این اشتباهی است که برخی از ورزشکاران انجام می دهند و آب حاوی قند را به جای میوه استفاده می کنند. قند موجود در موز به همان سرعت قند نوشیدنی های ورزش وارد روده می شوند، اما موز چیزهای خوبی نیز به همراه دارد از جمله ویتامین C و پتاسیم. موز همچنین ساخت دوپامین در مغز را تحریک می کند.


کار دوپامین چیست؟ ورزش به طور کلی باعث افزایش متابولیزم هوازی می شود، که ساخت رادیکال های آزاد را افزایش می دهد. دوپامین حاصل از تحریک میوه ها به بهبود ظرفیت آنتی اکسیدان کمک می کند، که در نتیجه بدن می تواند با تاثیر منفی رادیکال های آزاد مبارزه کند.


این هم یک دلیل دیگر که موز را دوست داشته باشید و همیشه در سبد خرید خود جایی برای این میوه پرخاصیت خالی کنید. همچنین گفته می شود موز دقیقا همان میکس مواد قندی را دارد که مورد نیاز یک ورزشکار است. قندی که در موز وجود دارد را می توانید در بسیاری از نوشیدنی های ورزشی پیدا کنید.


شما هم می خواهید از چنین مزیتی برخوردار شوید؟ البته که می خواهید، پس 15 تا 20 دقیقه قبل از ورزش نصف یک موز را به همراه یک لیوان آب میل کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha