اکثر مردم معمولا این‌طور تصور می‌کنند که اگر کسی روی آن‌ها عطسه کند، حتما به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند. به نظر محققان، این تصور اصلا واقعیت ندارد و مساله خیلی متفاوت است.

سلامت نیوز: اکثر مردم معمولا این‌طور تصور می‌کنند که اگر کسی روی آن‌ها عطسه کند، حتما به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، به نظر محققان، این تصور اصلا واقعیت ندارد و مساله خیلی متفاوت است. به نظر آنان، احتمال این‌که فرد با لمس دستگیره در، حوله، دستمال آبگیر آشپزخانه یا میله‌های اتوبوس و مترو به ویروس سرماخوردگی مبتلا شود، خیلی بیشتر است.

در واقع، زمانی که انگشت‌های آلوده به ویروس سرماخوردگی با بینی یا چشم‌ها تماس پیدا می‌کنند، ویروس به بدن حمله می‌کند و فرد را در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی قرار می‌دهند. با این‌حال، وضع درباره بیماری آنفلوآنزا کمی فرق می‌کند و اگر افراد در هوایی تنفس کنند که فرد مبتلا به آنفلوآنزا در آن عطسه یا سرفه کرده است، ممکن است به این بیماری آزاردهنده مبتلا شوند.


بعضی افراد این‌طور تصور می‌کنند که استفاده از غذاهای سرد، تب را کاهش می‌دهد. واقعیت این است که چنین چیزی اصلا صحت ندارد و به نظر متخصصان هیچ وقت نباید به خودتان گرسنگی بدهید! اتفاقا نوشیدنی‌های گرم و سوپ‌ها برای بدن در دوره سرماخوردگی لازم هستند و دمای بینی و دهان را افزایش می‌دهند که به کُشتن سریع‌تر ویروس‌های سرماخوردگی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha