پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 175399

سلامت نیوز: یک مبتکر روسی کامیونی طراحی کرده است که علاوه بر محیط های خشک و ناهموار، می تواند در آب، برف و یخ نیز حرکت کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، این کامیون که Sherp ATV نام دارد، به لاستیک های بزرگ و خود باد شونده ای مجهز است که اج های پارومانند دارند؛ این لاستیک ها کامیون را قادر می سازند از روی موانعی به بلندی حدود 70 سانتی متر عبور کند.این وسیله که ابتکار «آلکسی گاراگشیان» یک مکانیک در سن پترزبورگ است؛ دو هزار 866 پوند (392.811 کیلوگرم) وزن و 11 پا (3.5 متر) طول دارد و با سرعت 27.9 مایل در ساعت ( 44.9 کیلومتر در ساعت ) در خشکی و کمتر از چهار مایل در ساعت (6.43 کیلومتر در ساعت) در آب حرکت می کند.مکانیسم حرکت چرخ های بزرگ این کامیون در خشکی شبیه چرخ های تانک است.

کامیون یاد شده به یک آب گرم کن، دستگاه های آنالوگ و صفحه نمایش و چراغ هالوژن مجهز است. همچنین ابزاری در آن تعبیه شده است که هر گاه کامیون در آب فرو رود، بی درنگ آب را از بدنه آن می زداید. اتاقک این کامیون ظرفیت حمل دو سرنشین را دارد و آنها می توانند با استفاده از اهرم ها، کامیون را هدایت کرده و سرعت آن را افزایش و یا کاهش دهند.

پوشش این کامیون از یک پلیمر سخت درست شده است، یک مخزن سوخت 15.3 گالنی دارد و خودرویی با توان 44 اسب بخار است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha