سلامت نیوز:رئیس ستاد توسعه سلول های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از راه اندازی دفتر شبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونسازو بانک های خون بند ناف ایران در تهران خبر داد.

دکتر امیرعلی حمیدیه در گفت وگو با  ایرنا اظهار داشت: دفترشبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونساز و بانک های خون بند ناف ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خیابان ایتالیا تهران، روبروی بیمارستان مصطفی خمینی (ره) راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: در دفتر شبکه به دنبال این هستیم که با طراحی یک نرم افزار بتوانیم تمامی اطلاعات مربوط به مراکز اهدا کنندگان سلول های بنیادی خونساز و بانک های خون بند ناف فعال در ایران را در قالب شبکه ملی با هدف کمک به بیماران نیازمند مراجعه کننده به تمامی مراکز، متمرکز و مهیا سازیم.

حمیدیه ادامه داد: اطلاعات موجود در این شبکه ملی که شامل اطلاعات تمام داوطلبان اهدا کننده سلول های بنیادی خونسازو خون بند ناف است، در سرور وزارت بهداشت به صورت محرمانه نگهداری خواهد شد. 

وی افزود: اکنون درحال طراحی نرم افزار برای اتصال هم زمان مراکز فعال دراین شبکه ملی هستیم. دکتر حمیدیه مراکز فعال و خدمات رسان در زمینه سلول های بنیادی در کشور را شش مرکز سازمان انتقال خون، بیمارستان شهید مطهری شیراز ، بیمارستان شریعتی تهران، بیمارستان طالقانی تهران، مرکز طبی کودکان تهران و بیمارستان منتصریه مشهد، معرفی کرد. 

رئیس ستاد توسعه سلول های بنیادی با اشاره به اینکه چهار درخواست جدید برای پیوستن به شبکه ملی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز دریافت شده است، ادامه داد: با راه اندازی و فعال شدن این شبکه در سه ماه آینده، تمامی مراکز با یک کلیک به هم متصل می شوند و تبادل اطلاعات در خصوص اهداکنندگان و بیماران میسر خواهد شد. 

حمیدیه بیان کرد: شبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی ایران با هدف کمک به بیماران نیازمند مراجعه کننده به تمامی مراکز پیوند سلول های بنیادی خونساز کشور تاسیس شده و در آینده نزدیک امکان استفاده تمامی مراکز درمانی پیوند کشور را جهت استفاده از اهداکنندگان داوطلب غیرخویشاوند داخل وخارج ازکشور مهیا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha