قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: میزان آلودگی تولید شده در امحاء مواد مخدر کشف شده توسط پلیس که به روش آتش زدن انجام می شود خطری برای محیط زیست ندارد.

طه طاهری در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب تاکید کرد: برای امحاء محموله بزرگ مواد مخدری که در روزهای گذشته در کرج انجام شد مسائل زیست محیطی لحاظ شده بود و ستاد مبارزه با مواد مخدر همیشه مکان و شرایط جوی مانند وزش باد برای برنامه امحاء را با هماهنگی سازمان محیط زیست انتخاب می کند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اعلام اینکه آلودگی امحاء مواد مخدر برای محیط زیست بسیار پایین است اظهار داشت: نوع سوختی که برای این کار استفاده می شود به گونه ای است که در کمترین زمان مواد مخدر را به خاکستر تبدیل می کند.

در مراسمی که در هفته گذشته از سوی ناجا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد  600 تن مواد مخدر به روش آتش زدن امحاء شد که امحای 300 تن از آن در حضور نمایندگان سازمان ملل و سفیران کشورهای مختلف در منطقه کردان در حوالی کرج انجام شد.

این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند روش آتش زدن برای امحاء مواد مخدر به دلیل تاثیرات مخربی که در بردارد و آلودگیهایی که ایجاد می کند بهترین روش نیست و باید مسئولان برای این کار در جستجوی روشهای دیگری باشند.

جانشین رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این انتقادات را قبول ندارد و در این باره معتقد است برخی بی دلیل به این مسئله انتقاد می کنند در صورتی که میزان آلودگی ناشی از این کار که در طول هر سال یک یا دو بار اتفاق می افتد به عنوان مثال در مقابل پسابهای تولید شده از یک کارخانه هیچ به حساب می آید اما چرا کسی به آن اعتراض نمی کند.

طاهری آتش زدن مواد مخدر را در شرایط کنونی بهترین روش برای امحاء مواد مخدر در کشور دانست و گفت: با این روش مواد مخدر به کلی از بین می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha