مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، از مدیریت مصرف خون بیمار به عنوان یکی از مهمترین برنامه های راهبردی این سازمان نام برد.

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، از مدیریت مصرف خون بیمار به عنوان یکی از مهمترین برنامه های راهبردی این سازمان نام برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی اکبر پورفتح اله با اعلام اینکه هم اکنون شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ اهدا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است، تاکید کرد: این میزان ۲ برابر کشورهای در حال توسعه است.

وی افزود: قصد نداریم این شاخص را بیش از این افزایش دهیم و برنامه ما افزایش کیفیت اهدای خون با برنامه ریزی برای جذب و نگهداری اهدا کنندگان مستمر است.

پورفتح اله از راه اندازی ۱۷ مرکز بزرگ استانی و پایگاه اقماری با امکان ارسال پلاسما خبر داد و افزود: ایران برای تولید ۶۰۰ هزار لیتر پلاسما آماده می شود.

وی همچنین از صرفه جویی ۱۱ میلیون دلاری در تهیه داروهای مشتق از پلاسما با استفاده از پلاسمای ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر غیر از فاکتور ۸ بقیه محصولات مشتق از پلاسما از پلاسمای ایرانی تهیه می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، ادامه داد: با فعال شدن دو شرکت کره ای و آلمانی، کشور ما ظرفیت پالایشگاهی یک میلیون لیتر پلاسما را خواهد داشت و می تواند بازار منطقه ای پالایش پلاسما را در دست بگیرد.

وی به مدیریت مصرف خون بیمار به عنوان یکی از برنامه های مهم سازمان انتقال خون اشاره کرد و افزود: با تدوین دستورالعمل ملی مصرف خون برای مراکز بیمارستانی و درمانی، طرح های هموویژلانس و سرویس انتقال خون بیمارستانی و تعرفه گذاری فرایندهای انتقال خون و نظارت بیمه بر این فرایندها بزودی مدیریت مصرف خون وارد فاز جدی تری می شود و مراکز درمانی حاضر خواهند شد به محصولات جایگزین خون و شیوه استفاده از خون اتولوگ و خرید تجهیزات اقدام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha