طبق یافته های یک تحقیق جدید، کودکان متولد از مادرانی که در طول دوران بارداری در معرض آلودگی هوا بوده اند بسیار در معرض ابتلا به آسم تا قبل از ۵ سالگی قرار دارند.

سلامت نیوز:طبق یافته های یک تحقیق جدید، کودکان متولد از مادرانی که در طول دوران بارداری در معرض آلودگی هوا بوده اند بسیار در معرض ابتلا به آسم تا قبل از ۵ سالگی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، طبق مطالعه محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا، قرارگیری مادر باردار در مقابل آلودگی هوا ناشی از ترافیک اتومبیل ها موجب افزایش ریسک ابتلا به آسم در ۵ سال ابتدایی عمر کودک می شود.

همچنین طبق یافته های این مطالعه، کودکانی که مادرشان در طول دوره باراری در منطقه ایی نزدیک به بزرگراه زندگی می کند ۲۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.

«هند سیبحی»، عضو گروه تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج مطالعه ما اهمیت قرارگیری در معرض آلودگی هوا حتی در زمانی که نوزاد در رحم مادر است را نشان می دهد. آلودگی هوای ناشی از ترافیک جاده ایی موجب افزایش ریسک ابتلا به آسم در طول سال های اولیه قبل از رفتن کودک به مدرسه می شود.»

بعلاوه کودکانی که با وزن پایین بدنیا می آیند بسیار مستعد تاثیرات تنفسی ناشی از آلودگی هوا هستند. به گفته محققان این ریسک با افزایش سطح دی اکسید نیتروژن و مونوکسیدکربن، که دو نشانگر اصلی مرتبط با آلودگی هوای ناشی از ترافیک اتومبیل ها هستند، افزایش می یابد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha