نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در ایران با دكتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دیدار و گفت وگو كردند.

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت (WHO)، صندوق كودكان ملل متحد (UNICEF)، صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA)، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC)، كمیساریای پناهندگان (UNHCR) و برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در دیدار با دكتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان، ضمن تشكر از برگزاری این نشست به بیان وظایف، اهداف و برنامه‌های سازمان متبوع خود پرداختند و برای انجام برنامه‌های بهداشتی مشترك با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار علاقه‌مندی كردند.

بنا براین گزارش، دكتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این نشست، ضمن ابراز خوشحالی از همكاری با سازمان‌های بین‌المللی، آمادگی این وزارتخانه را برای توسعه بیشتر تعاملات در حوزه سلامت با سازمانهای بین‌المللی اعلام كرد.

وی به حضور خود در وزارت بهداشت همزمان با تصویب برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و ضمن تاكید بر توسعه و تعمیق روابط و همكاریها، ابراز امیدواری كرد كه با تشكیل جلسات مشترك با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی برای نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه، تلاش بیشتری صورت گیرد.

دكتر وحید دستجردی ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته توسط صندوق كودكان ملل متحد (یونیسف) آمادگی وزارت بهداشت را برای بازدید از برنامه‌های یونیسف در سفرهای استانی آتی اعلام داشت.

دكتر دستجردی همچنین ضمن تاكید بر تعاملات بیشتر با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: خوشبختانه در برنامه‌های این دفتر به موضوع اعتیاد، از نظر پزشكی و روانشناسی توجه شده است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك سپر و مانع در مقابل مواد مخدر عمل كرده است و مانع از توسعه آن در دنیا شده است.

وی خاطرنشان كرد: اگر عزم مدیران ما در 30 سال گذشته نبود وضعیت مواد مخدر در دنیا بسیار وخیم‌تر از امروز می‌شد.

وزیر بهداشت همچنین از برگزاری اجلاس دیپلماسی سلامت با همكاری وزارت امور خارجه در 6 ماه آینده خبرداد و خواستار همكاری سازمانهای بین‌المللی برای برگزاری این اجلاس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha