مطالعات نشان می دهد مردان به نسبت زنان بیشتر در طول خواب خر و پف می کنند و این موضوع موجب می ود که خواب همسرانشان کاهش یابد .

خرو پف مردان میزان خواب همسرانشان را کاهش می دهد
 به گزارش سلامت نیوز  به نقل از بی‌بی‌سی، افرادی که همسرانشان در طول شب خروپف می‌کنند حدود 2 ساعت در طول شب دچار کم‌ خوابی می‌شوند.

با توجه به بررسی های انجام شده در کشور انگلستان  ، میانگین زندگی مشترک در انگلیس حدود 24 سال است که اگر یکی از زوجین در خواب خروپف کند حدود 2 سال مدت خواب دیگری کاهش می‌یابد.

حدود 85 درصد از زوجین اظهار کردند اگر مشکل خروپف همسرشان برطرف شود زندگی بهتری خواهند داشت، زیرا کمبود خواب تاثیرات منفی بر سلامت جسم، روح و روان و خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع دو و خودکشی را در اطراف افزایش می‌دهد.

پژوهشگران اظهار کردند، سرماخوردگی، افزایش وزن و مصرف مواد دخانی و اعتیاد آور، از عواملی هستند که منجر به افزایش خروپف می‌شود.

حدود 15 میلیون انگلیسی هنگام خواب خروپف می‌کند که حدود 4/10 میلیون نفر آن‌ها را مردان و 5/4 میلیون نفر آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. البته حدود 58 درصد از این خروپف‌ها در سن 50 تا 58 سالگی رخ می‌دهد و با توجه به اینکه عموما" در این سنین با اختلالات خواب نیز مواجه می شوند کمبود خواب موجب بروز مشکلات مضاعف می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha