مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عزم دولت تدبیر و امید برای بهره برداری از دو هزار و 500 تخت مراقبت ویژه در کشور تا نیمه سال آینده خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عزم دولت تدبیر و امید برای بهره برداری از دو هزار و 500 تخت مراقبت ویژه در کشور تا نیمه سال آینده خبر داد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،امیر ساکی افزود: راه اندازی 21 هزار تخت بیمارستانی، ساخت 252 کلینیک ویژه در تیپ های 500 تا سه هزار و 500 مترمربعی از دیگر برنامه های این وزارتخانه است.


وی اضافه کرد: استاندارد سازی 130 مرکز اورژانس و سوانح در بیمارستان های مهم، بهسازی و به روز رسانی 375 بلوک زایمان مراکز درمان دولتی کشور مطابق با استاندارد روز( LDR ) و ساخت 130 مرکز غربالگری سرطان از مهمترین برنامه های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان باقیمانده از دولت یازدهم است.


وی، هدف از سفر به استان مرکزی را بازدید از پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان از نظر کنترل پیشرفت سازه ای، تامین اعتبار و ارائه راهکارهای فنی عنوان کرد.


مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است بخشی از نیازهای اعتباری ساخت و تجهیز بیمارستان ولیعصر (عج) از محل منابع آزادشده و املاک مازاد از قبیل فروش خوابگاه حضرت معصومه (س) در اراک تامین شود.


ساکی افزود: بخش دیگر اعتبارات در این طرح درمانی مهم، از محل ردیف بودجه و منابع در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابق برآورد هزینه های مشاور طرح، تامین می شود.


وی نوید داد: ساخت و تجهیز بیمارستان 480 تختخوابی ولی عصر (عج) اراک با تامین اعتبارات لازم از جمله طرح هایی است که پرونده آن در دولت یازدهم بسته می شود.


ساکی در سفر یک روزه به استان مرکزی از پروژه های برنامه تحول نظام سلامت شامل هتلینگ بیمارستان ها ، استانداردسازی اورژانس های بیمارستانی، ساخت بلوک زایمان، مراکز غربالگری سرطان و کلینیک های ویژه در این استان بازدید کرد.


طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در دولت دهم آغاز شد که به دلیل کمبود منابع اعتباری با پیشرفت کمتر از 10 درصد بلاتکلیف مانده بود.
از سال 1392 عملیات تکمیل این طرح درمانی از سر گرفته شد که هم اکنون حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


استان مرکزی دارای 20 مرکز درمانی است که مدیریت سه بیمارستان به تامین اجتماعی، دو بیمارستان خصوصی و 15 بیمارستان در حوزه دولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha