عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت به معضلات اجتماعی در برنامه ششم، گفت: منابع کافی برای افزایش رفاه اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته نشده است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت به معضلات اجتماعی در برنامه ششم، گفت: منابع کافی برای افزایش رفاه اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عباس صلاحی درخصوص حذف موضوع سلامت اجتماعی در برنامه ششم از سوی دولت، گفت: مهم ترین مشکل حال حاضر حوزه سلامت اجتماعی بی‌توجهی دولت به رفاه اقشار آسیب پذیر جامعه به ویژه سالمندان است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت سازمان‌های مرتبط با رفاه اجتماعی شهروندان، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان متولی رفاه اجتماعی باتوجه به گستره وظایف خود در بخش‌هایی مانند درمان، پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان و از کارافتادگی خدماتی را ارایه می‌کند این درحالی است که بودجه این سازمان در طول یکسال گذشته حدود 60 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی در بخش رفاه اجتماعی بسیار محدود است، افزود: سازمان تامین اجتماعی منابع و مصارف را خود تامین می کند، اما مبارزه با آسیب های اجتماعی و توجه به رفاه اقشار آسیب پذیر به بودجه و منابع قابل توجهی نیازمند است که دولت متاسفانه در لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم بودجه مناسبی به این بخش اختصاص نداده است.

وی با بیان اینکه توجه به معضلات امروز جامعه و رفع دغدغه مردم نیازمند کار کارشناسی است، تصریح کرد: البته دولت تاکنون تسهیلاتی را به حوزه ساماندهی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر و برخی معضلات حوزه معلولان اختصاص داده است اما این تسهیلات کافی نبوده و اگر در طول سال‌های آینده دولت به این موارد بی‌توجهی کند به طور حتم مشکلات بزرگی گریبان جامعه را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت احکام دائمی کشور را در برنامه ششم ارائه نداده است، افزود: یکی از موضوعات مهم در احکام دائمی که در کمیسیون اجتماعی بررسی شد حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر مانند خانواده زندانیان و معتادان بود که باید برای آنها پوشش‌های حمایتی و درمانی قابل قبول درنظرگرفت.

به گفته رییس انجمن مددکاری ایران، واقعیت‌های حوزه سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شده، در همین زمینه سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش از اختصاص تنها۲۰۰میلیارد تومان اعتبار به مسایل اجتماعی در لایحه ۹۵ انتقاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha