عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه در کشور، گفت: هویت بخشی به اتباع بیگانه، آنها را ملزم به تبعیت از قوانین کشور کرده و از آسیب‌های ناشی از حضور غیرقانونی می‌کاهد.

ضرورت تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه در کشور، گفت: هویت بخشی به اتباع بیگانه، آنها را ملزم به تبعیت از قوانین کشور کرده و از آسیب‌های ناشی از حضور غیرقانونی می‌کاهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه‌ملت،ایرج عبدی  در واکنش به آمار بالای فرزندان بی‌هویت حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه، گفت: ساماندهی اتباع بیگانه و فرزندان مادر یا پدر ایرانی با اتباع بیگانه کار دشواری نیست، در همه دنیا راهکارهایی برای حل مشکل اتباع بیگانه درنظر گرفته شده که دادن شناسنامه در صورت سکونت دایم یکی از راهکارها است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دروه در مجلس شورای اسلامی، در بررسی مشکلات فرزندان بی‌هویت حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه باید واقع بین بود، افزود: شناسایی و شناسنامه‌دار کردن اتباع بیگانه تبعات خیلی کمتری خواهد داشت لذا علاوه بر هویت بخشیدن به این افراد، امکان تحصیل فرزندانشان را هم تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه فرزندانی که پدر یا مادر بیگانه دارند باید کارت هویت دریافت کنند، گفت: هویت بخشیدن به اتباع بیگانه، آنها را ملزم به تبعیت از قوانین کشور می‌کند لذا بلاتکلیفی برای این افراد مناسب نیست.

عبدی یادآور شد: در این خصوص طرح ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس هم به دنبال همین موضوع مطرح شد تا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ثبت احوال اقدام به شناسنامه‌دار کردن این افراد کنند اما برای بررسی دقیق تر جزئیات همچنان نیازمند چکش کاری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  تاکید کرد: ساماندهی اتباع بیگانه در کشور ضروری است لذا طرح مذکور هم از جمله دستورهای مورد نظر کمیسیون اجتماعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدامات وزارت کشور در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه، گفت: اقدامات وزارت کشور مانند سرشماری و آمارگیری یا نحوه برخورد مشکلی را حل نمی‌کند در واقع نقص قانونی در خصوص هویت فرزندان این افراد موضوعی است که نیاز به بررسی و واکاوری دقیق داشته و تنها در مجلس مرتفع خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: بر اساس برآوردها آمار فرزندان فاقد هویت حاصل از ازدواج های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان بالغ بر 20 هزار نفر است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha