نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تقسیم عادلانه کارانه پیراپزشکان به تناسب مسئولیت آنها تاکید کرد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تقسیم عادلانه کارانه پیراپزشکان به تناسب مسئولیت آنها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، درباره وضعیت پرستاران در کشور و برخی از انتقادها نسبت به اجرایی نشدن قانون تعرفه‌‌گذاری نظام خدمات پرستاری، افزود: به طور حتم نکته مهم برای اجرایی شدن طرحی که به تصویب می‌رسد درنظر گرفتن اعتبارات مناسب است که متاسفانه هنوز اعتباری برای اجرایی شدن این قانون وجود ندارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت حمایت از جامعه پزشکی و پیراپزشکی، ادامه داد: در بسیاری از کشورها برای حمایت از جامعه پزشکی و پیراپزشکی کارانه درنظر گرفته شده که به تناسب مسئولیت اشخاص تقسیم می‌شود تا تعادل درآمدی حفظ شود که به نظر می‌‌رسد از جمله راهکارها برای تامین رضایت قشر پرستار تقسیم عادلانه کارانه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ایجاد انگیزه در جامعه پزشکی و پیراپزشکی می‌تواند به ارتقای حوزه سلامت کمک کند، تصریح کرد: امروزه کارانه‌ها بین پزشکان نیز متفاوت است چه رسد به پیراپزشکان؛ به عنوان مثال متخصص عفونی یا اطفال کارانه کمتری نسبت به دیگر پزشکان می‌گیرند تاجایی که می‌توان گفت این دریافتی همانند کارانه پرستاران است.

وی یادآور شد: تلاش برای ایجاد تعادل درآمدی از اقداماتی است که باید در حوزه سلامت به آن توجه شود، در این زمینه یکی از اقداماتی که کشورهای دیگر به آن بها می‌دهند اخذ مالیات پلکانی است.

رستمیان تاکید کرد: زمانی‌که مالیات پلکانی درنظر گرفته می‌شود درآمدها متناسب شده و بدان معنا است که هرچه فرد درآمد بیشتری داشته باشد مالیات بیشتری پرداخت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این مالیات پلکانی می تواند در همه حوزه ها حتی حوزه سلامت نیز قابلیت اجرا پیدا کند تا همه اقشار و گروه‌ها بتوانند از تعادل درآمدی برخوردار شوند در این زمینه هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر از لحاظ درآمدی تمایز نخواهد داشت و اختلاف طبقاتی نیز شکل نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha