یکی از راه‌های کم هزینه و آسان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده از آدامس‌های حاوی زایلیتون است که با کاهش چسبندگی پلاک بر روی دندان از رشد میکروب عامل پوسیدگی جلوگیری می کند.

دکتر الهام فرخ، متخصص دندانپزشکی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا- واحد علوم پزشکی ایران، گفت: یکی از مواردی که در درمان دندانپزشکی کودکان مهم است، مساله پیشگیری است.

در کشور ما افراد آگاهی زیادی در زمینه پیشگیری ندارند و زمانی اقدام می کنند که دندان آسیب دیده و هزینه هنگفتی را متحمل می شوند.

وی افزود: یکی از راه‌های ارزان و آسان پیشگیری از پوسیدگی دندان، استفاده از آدامس‌هایی است که به عنوان شیرین کننده در آن از زایلیتون استفاده می شود. در بسیاری از کشورها با استفاده از آدامس‌هایی که فاقد شکر و دارای زایلیتون هستند میزان پوسیدگی دندان را کاهش داده‌اند.

به گفته دكتر فرخ، زایلیتون یک قند الکلی است که باعث کاهش چسبندگی پلاک روی دندان‌ها و در نتیجه کاهش پوسیدگی می شود در حقیقت زایلیتون مانع از رشد و متابولیسم باکتری می شود.

این متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: بهترین زمان برای اثر گذاری زایلیتون به هنگام رویش دندان های دایم است که میزان مصرف روزانه 5 گرم ، یا 4 تا 5 قطعه آدامس حاوی زایلیتون در طول روز توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha