وزیر اسبق بهداشت درباره طرح تجمیع منابع درمانی گفت: این موضوع در سال 95 عملیاتی نمی شود.

سلامت نیوز:وزیر اسبق بهداشت درباره طرح تجمیع منابع درمانی گفت: این موضوع در سال 95 عملیاتی نمی شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،مسعود پزشکیان با بیان اینکه موضوع تجمیع منابع درمانی باید در هیأت دولت مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: زمانی منابع درمانی تجمیع می شود که قانون اجرا شود. البته این موضوع در لایحه بودجه سال 95 دیده نشده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت موظف است سرانه همه افراد را برای صندوق درمانی مشخص کند و این سرانه باید مساوی باشد و از همه 7 درصد اخذ شود. در حال حاضر این روند به درستی انجام نمی شود. در تأمین اجتماعی 9 درصد اخذ می شود که دو درصد از آن سهم بازنشستگی است.


وی ادامه داد: وظیفه بیمه این است که از پولدار پول بگیرد و به افراد نیازمند بدهد اما هم اکنون در حق کارگران ظلم می شود. لذا تجمیع منابع درمانی اگر بر اساس قانون و عدالت باشد مشکلی نخواهد داشت اما اگر بر اساس عدالت نباشد روش غلطی است.


پزشکیان تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که در بحث تجمیع منابع درمانی، استقلال مالی و اداری بخش درمان سازمان تامین ‌اجتماعی همچنان محفوظ باقی می ‌ماند. البته این موضوع سال گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت و قانون درباره اختلاف نظری که در این زمینه وجود دارد به ‌صراحت تکلیف را روشن کرده است.


وزیر اسبق بهداشت با تأکید بر اینکه تجمیع منابع درمانی به شیوه فعلی بار مشکلات نظام سلامت را افزایش می دهد، گفت: مشکل نظام سلامت نحوه مدیریت است که در این مسیر نقش بیمه ها نیز کمرنگ است و از حقوق بیمه شدگان آنگونه که باید صیانت نمی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha