رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه زمین هر سال برای بازسازی خود 6 ماه عقب می‌افتد، گفت: طبق محاسبات دانشمندان هر یک سال بهره‌برداری از کره زمین، نیاز به یک سال و نیم تلاش برای ترمیم دارد و این بدان معناست که جهان برای ترمیم خود 6 ماه عقب می‌افتد که البته این شرایط در ایران بدتر است.

ابتکار:زمین هر سال برای بازسازی خود 6 ماه عقب می‌افتد

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه زمین هر سال برای بازسازی خود 6 ماه عقب می‌افتد، گفت: طبق محاسبات دانشمندان هر یک سال بهره‌برداری از کره زمین، نیاز به یک سال و نیم تلاش برای ترمیم دارد و این بدان معناست که جهان برای ترمیم خود 6 ماه عقب می‌افتد که البته این شرایط در ایران بدتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر معصومه ابتکار با بیان این موضوع که سلامت اداری از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است، گفت: چند سند بالادستی را برای اجرا داریم. در سطح ملی علاوه بر چشم‌انداز در قانون اساسی سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را داریم که بسیار راهگشاست و مایه دلگرمی خواهد بود. با ابلاغ دکتر جهانگیری برنامه اجرا و نقشه راه سیاست‌های کلی برای دولت اعلام شد که بر اساس آن سازمان حفاظت محیط زیست مسئول تعیین شاخص، تعیین نقشه راه، تقسیم کار بین دستگاه‌ها شده و در آن تکلیف همه دستگاه‌ها تعیین شده و دستگاه‌ها در رابطه با بندهای 15گانه سیاست‌های کلی تکلیف‌شان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه اتفاق بسیار مهمی است که بخش فرابخشی برنامه ششم توسعه بسیار همخوانی با محورهای 15 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری دارد، افزود: چند دستورالعمل بین‌المللی، همگام با برنامه جهانی اهداف توسعه پایدار سال گذشته میلادی(شهریور امسال) توسط رئیس جمهور در نیویورک اعلام شد، اهداف توسعه پایدار را در کنار رهبران دیگر جامعه جهانی تثبیت کردند که با 15 محور سیاست‌های کلی همخوانی دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اهداف مربوط به کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای را نیز داریم، متاسفانه کشور ما هم تولید کننده گاز گلخانه‌ای است و هم آسیب زیادی از گازهای گلخانه‌ای می‌بیند که باعث کاهش آب، خشکسالی و گرد و غبار می‌شود. این اهداف در برنامه ششم توسعه در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به خوبی آمده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تلاش این بوده بین این سندهای جهانی و سند ملی همخوانی ایجاد کنیم و به برنامه‌ها و پروسه‌های اجرایی برسیم. یک نکته دیگر بحث سلامت اداری است که از اهمیت زیادی برخوردار است. درحوزه محیط زیست، صیانت از حقوق شهروندی در رابطه با بهره‌مندی از محیط زیست سالم بسیار اهمیت دارد و ما نتوانیم نقش حاکمیتی خود را بر نظارت فرآیندها و اجرای قوانین محیط زیست فراموش کنیم.

وی در پایان گفت: در دولت یازدهم با توجه به حمایت ویژه دولت در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت سنگینی دارد و هم برای خودش و هم نوع روابطی که با دستگاه‌های دیگر دارد باید تلاش‌ها را افزون کرد. در این زمینه آمادگی داریم به عنوان یک دستگاه پایلوت به طور جدی عمل کنیم چون فکر می‌کنیم اگر به آن توجه نشود به دلیل اینکه با گروه‌های مختلف ثروت و قدرت سرو کار دارد، مشکلات زیادی را به وجود آورد.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha