پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1756

معاون وزیر بهداشت گفت: امسال سالی پر از دغدغه فكری را پشت سرگذاشتیم زیرا دانشگاههای علوم پزشكی منابع مالی كافی در اختیار نداشتند.

معاون وزیر بهداشت: 85 سالی پر دغدغه بود
حسن امین لو، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس،‌ افزود: امسال اعتبارات لازم برای تامین حقوق و مزایای پرسنل بهداشت و درمان در قانون بودجه دیده نشده بود، به همین علت سالی پردغدغه را پشت سر گذاشتیم و مسئولان دانشگاههای علوم پزشكی به جای اینكه به فكر برنامه‌ریزی باشند به فكر تامین منابع بودند.
وی اضافه كرد: البته مجلس در اواخر سال كمك كرد تا كسری بودجه وزارت بهداشت با برداشت از صندوق ذخیره ارزی جبران شود ولی دغدغه‌های طولانی فكری در كل سال برقرار بود.
معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: موضوع مهم دیگری كه امسال اهمیت داشت گسترش طرح پزشك خانواده بود اما این طرح با نواقص زیادی هم همراه بود از جمله در زمینه تامین نیروی انسانی برای اجرای آن و نظارت بر اجرای درست این طرح نقص داشتیم ولی به هر حال این طرح مهم كه از دوره گذشته شروع شده بود ادامه یافت.
امین لو اضافه كرد: موفقیتهای خوبی هم در سال 85 داشتیم كه از نظر اكتشافات علمی دو سه پروژه مهم بین المللی مطرح شد كه موفقیت خیلی بزرگی بود از جمله معرفی داروی ایمنی بیماری ایدز، پیوند نخاع و تولید داروهای بیوتكنولوژی.
وی گفت: از نظر آموزش پزشكی نیز با افزایش پذیرش دانشجو و توزیع متعادل تر فارغ التحصیلان مواجه بودیم كه جزو موفقیتهای وزارت بهداشت در سال جاری محسوب می‌شود.
معاون وزیر بهداشت افزود: امسال همچنین با استفاده از 200 میلیون دلار اعتباری كه مجلس برای تجهیز و نوسازی بیمارستانها اختصاص داده بود كار نوسازی و خرید تجهیزات نو برای بیمارستانها آغاز شد ضمن اینكه تعدادی تختهای جدید نیز به مجموع تختهای بیمارستانی كشور اضافه شد.
وی اضافه كرد: افزایش 1180 آمبولانس و دوبرابر شدن تعداد پایگاههای اورژانس نیز از جمله توفیقات وزارت بهداشت در سال 85 بود كه موجب كوتاه تر شدن زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومان و حادثه دیدگان در سال 85 شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha