مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با عزم جدی دولت دو هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت ویژه در کشور تا نیمه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با عزم جدی دولت دو هزار و ۵۰۰ تخت مراقبت ویژه در کشور تا نیمه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، امیر ساکی در حاشیه بازدید از طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک با بیان اینکه گفت: با عزم جدی دولت دو هزار و 500 تخت مراقبت ویژه در کشور تا نیمه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید اظهار کرد: راه اندازی 21 هزار تخت بیمارستانی، ساخت 252 کلینیک ویژه در تیپ های 500 تا سه هزار و 500 مترمربعی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اظهار داشت: استاندارد سازی 130 مرکز اورژانس و سوانح در بیمارستان های مهم، بهسازی و به روز رسانی 375 بلوک زایمان مراکز درمان دولتی کشور مطابق با استاندارد روز ( LDR ) و ساخت 130 مرکز غربالگری سرطان از مهمترین برنامه های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هدف از سفر به استان مرکزی را بازدید از پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان از نظر کنترل پیشرفت سازه ای، تامین اعتبار و ارائه راهکارهای فنی عنوان کرد.

وی بیان کرد: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است بخشی از نیازهای اعتباری ساخت و تجهیز مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک از محل منابع آزاد شده و املاک مازاد از قبیل فروش خوابگاه حضرت معصومه (س) در اراک تامین شود.

ساکی اضافه کرد: بخش دیگر اعتبارات در این طرح درمانی مهم، از محل ردیف بودجه و منابع در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابق برآورد هزینه های مشاور طرح، تامین می شود.

وی نوید داد: ساخت و تجهیز ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک با تامین اعتبارات لازم از جمله طرح هایی است که پرونده آن در دولت یازدهم بسته می شود.

گفتنی است ،مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به استان مرکزی از پروژه های برنامه تحول نظام سلامت شامل هتلینگ بیمارستان ها، استانداردسازی اورژانس های بیمارستانی، ساخت بلوک زایمان، مراکز غربالگری سرطان و کلینیک های ویژه در استان بازدید کرد.

شایان ذکر است ،بازدید از مراکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری و امیرالمومنین (ع) نیز از برنامه های سفر ساکی به استان مرکزی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha