یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

سارق خشن وقتی همراه همدستش سوار خودروی طعمه‌اش شد نمی‌دانست که راننده، همسایه اوست.

سلامت نیوز: سارق خشن وقتی همراه همدستش سوار خودروی طعمه‌اش شد نمی‌دانست که راننده، همسایه اوست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، همان لحظه بود كه نقشه سرقت تبدیل به آدم‌ربایی شد و در نهایت سارقان پس از ربودن راننده پراید دست و پایش را بستند و او را در كانال آب رها كردند.ساعت 16سوم بهمن‌ماه نگهبان كارخانه‌ای حوالی قرچك متوجه مردی شد كه با دست و پا و چشمان بسته داخل كانال آب افتاده بود و برای نجات خود تقلا می‌كرد. مرد نگهبان به كمك او رفت و این مرد را نجات داد.

همزمان ماجرا را به پلیس خبر داد و به این ترتیب ماموران با پرونده سرقت و آدم‌ربایی روبه‌رو شدند. مرد نجات یافته به ماموران گفت: گاهی با خودروی پرایدم مسافركشی می‌كنم. حدود ساعت 11صبح امروز(سوم بهمن ماه) در حوالی ترمینال جنوب 2مرد جوان به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شدند و از من خواستند تا به‌صورت دربست آنها را به جنت آباد ببرم.

هنوز مسافت زیادی طی نكرده بودیم كه یكی از آنها چاقویی روی پهلویم گذاشت و تهدید كرد كه كنار اتوبان توقف كنم. دیگری نیز با شوكر و گاز اشك‌آور تهدیدم كرد. درچنین شرایطی مجبور به توقف شدم. آنها كنار جاده مرا پیاده كردند و دست و پایم را با طناب و چشمان و دهانم را با پارچه بستند و در صندلی عقب گذاشتند. در بین راه متوجه شدم كه نام یكی از آنها وحید است و اطلاعات كاملی از خانواده‌ام دارد. اما من با اینكه چهره هردویشان را دیدم اما آنها را نمی‌شناختم.

وی ادامه داد: آنها در بین راه با چند نفر تماس گرفتند و از حرف‌هایشان متوجه شدم كه می‌خواهند مرا در باغی رها كنند. مدام می‌گفتند كه شخصی را دزدیده‌اند و حالا روی دستشان مانده است و نمی‌دانند با او چه كنند. بالاخره بعد از 5ساعت گشتن در خیابان‌ها، داخل كانال آبی رهایم كردند و با ماشینم گریختند. داخل داشبورد 900هزار تومان پول، یك سكه بهار آزادی، یك دسته چك به همراه سند خانه‌ام بود كه آنها به سرقت بردند.

با شكایت این مرد تحقیقات برای دستگیری دزدان آدم‌ربا شروع شد. اما این پایان ماجرانبود چرا كه فردای آن روز شاكی دوباره به اداره پلیس رفت و گفت آدم ربایان با او تماس گرفته و گفته‌اند اگر خودرو و مداركت را می‌خواهی باید 3میلیون تومان پول به حسابی واریز كنی. آنها حتی شاكی را تهدید كرده بودند كه در غیراین‌صورت با ماشینش مواد جابه جا كرده و برایش دردسر درست می‌كنند. حتی خانواده او راهم تهدید به قتل كرده بودند.

    ردپای مرد آشنا

تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی محسن مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. درحالی‌كه تحقیقات برای شناسایی سارقان آدم‌ربا شروع شده بود شاكی بار دیگر به اداره پلیس رفت و این بارسرنخی از سارقان داد. او گفت: آنچه برایم اتفاق افتاده بود را برای اهالی محله‌مان تعریف كردم و هنگامی كه مشخصات و نام یكی از سارقان را برای آنها می‌گفتم یكی از آنها گفت كه او كسی جز پسر همسایه‌مان نیست كه به تازگی به این محل آمده است.

همین كافی بود تا كارآگاهان با راهنمایی شاكی، وحید پسر همسایه را كه یكی از سارقان آدم‌ربا بود، دستگیر كنند. این پسر جوان چاره‌ای جز اقرار ندید و در بازجویی‌ها گفت كه نقشه سرقت را با همدستی دوستش به نام كریم اجرا كرده است. به این ترتیب كریم هم دستگیر شد و هردو متهم صبح دیروز به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند.

در این میان وحید طراح نقشه سرقت گفت: مدتی بود كه بیكاری به من فشار آورده بود برای همین تصمیم گرفتم با همدستی دوستم كه با او در پاتوق معتادان شیشه‌ای در شوش آشنا شده بودم دست به سرقت بزنم. قصدمان این بود كه فقط خودرو و اموال راننده را سرقت كنیم اما از بخت بد ما طعمه مان مرد همسایه از آب درآمد.

من هم مجبور شدم چشم‌هایش را ببندم تا مرا نشناسد. آشنایی ما باعث شد كه نقشه سرقت تبدیل به آدم‌ربایی شود و در نهایت او را در كانال آب رها كردیم و ماشینش را دزدیدیم.كریم دومین متهم پرونده نیز به قاضی گفت كه فقط قصدشان سرقت بوده نه گروگانگیری.

برای 2متهم به اتهام سرقت مقرون به آزار، ایراد ضرب و جرح عمدی، باجگیری و آدم ربایی قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تكمیلی در این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha