یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 175673

شیوه آشپزی اسپانیایی غنی است و در هر گوشه اش عطر و طعمی متفاوت می یابید.این تنوع زیاد ناشی از نزدیکی به دریا،فراوانی تولید میوه و سبزیجات و حیواناتی است که هنوز به طور طبیعی تغذیه می کنند.

سلامت نیوز: شیوه آشپزی اسپانیایی غنی است و در هر گوشه اش عطر و طعمی متفاوت می یابید.این تنوع زیاد ناشی از نزدیکی به دریا،فراوانی تولید میوه و سبزیجات و حیواناتی است که هنوز به طور طبیعی تغذیه می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از توریسم آنلاین، با وجود داشتن سواحل مشهور،قلعه های سحر انگیز ،فستیوال های سرشار از هیجان و موزه های تاریخی تا غذایی را در اسپانیا مزه نکنید،سرزمین ماتادورها را نشناخته اید!

در ادامه به اسپانیا سفر می کنیم و با هم بر سر یک میز اسپانیایی نشسته تا غذاهای این سرزمین را بهتر بشناسیم:

غذاهای اسپانیایی
ملکه غذاهای سنتی اسپانیا ،"تورتیا د پاتاتاس" یا املت اسپانیایی است که تاریخ آن به سال 1817 میلادی بازمی گردد.مواد اصلی این املت :تخم مرغ،سیب زمینی و روغن زیتون هستند که بنا به ذائقه مواد دیگری هم به آن اضافه می شود.

غذاهای اسپانیایی

"Gazpacho" نوعی سوپ گوجه فرنگی است که با پیاز،سیر،کمی روغن زیتون،سرکه و نمک طبخ می شود.

غذاهای اسپانیایی


کِرِک "کاتالانا" نوعی دسر شبیه کِرِم "بروله" فرانسوی هاست اما تفاوت هایی نیز دارد اینکه بروله گرم و کاتالانا سرد سِرو می شود و به جای وانیل از پوست لیمو و دارچین استفاده می شود.

غذاهای اسپانیایی
"گامباس آجیلو" یا میگو سیری در حقیقت میگوی تازه همراه با سیر،فلفل ،روغن زیتون به مدت 10 دقیقه سرخ می شود.

غذاهای اسپانیایی


"پائلا" برنج سنتی اسپانیایی است که به 3 صورت طبخ می شود: "پائلا والنسیا" ،"پائلا دریایی" و "پائلا میکستا" ،اما مواد اصلی "برنج،لوبیا سبز و گوشت و آب مرغ ،گوجه فرنگی ،فلفل و صدف تازه هستند.

غذاهای اسپانیایی
"تاپاس" نوعی پیش غذا در اسپانیاست که به صورت گرم یا سر سِرو می شود.نخوردن این غذا در اسپانیا به منزله سفر به پاریس و ندیدن برج ایفل است.تاپاس در حقیقت ساندویچ ها و یا اسنک های کوچکی هستند که قبل از شروع غذا خورده می شوند.

غذاهای اسپانیایی
خوردن ماهی گریل شده در ساحل "ماربلا" آسان است زیرا گوشه به گوشه ساحل ماهی ها روی زغال در حال گریل شدن هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha