رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده توجه به بخش سلامت و بهداشت از اولویت‌ها خواهد بود.

سلامت نیوز:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده توجه به بخش سلامت و بهداشت از اولویت‌ها خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی یکشنبه شب در مراسم تجلیل از پرستاران استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: وضعیت کلان بهداشت و درمان در سالهای گذشته در کشور مطلوب نبود اما تلاش‌های خوبی در سه سال گذشته صورت گرفته است و در این ارتباط سندی در جهت سلامت تدوین گردید.

وی در خصوص تخصیص بودجه به حوزه درمان و بهداشت اظهار کرد: در راستای توسعه بخش سلامت و درمان از منابع یارانه ها و مالیات ارزش افزوده در حدود 10 میلیارد تومان تخصیص یافته است که در این باره به پیشرفت‌های خوبی در حوزه سلامت دست یافتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند شاهد نارضایتی‌هایی از سوی بخش‌های دیگر جامعه نسبت به افزایش بودجه حوزه بهداشت و درمان بوده‌ایم اما با پیگیری های وزیر بهداشت به ثمرات خوبی در این حوزه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: برای دیدار نمایندگان پرستاران با رئیس جمهوری محترم در خصوص حل مشکلات، پیگیری لازم را انجام می دهم اگر چه مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی به واسطه تحریم ها و کاهش قیمت نفت در بروز مشکلات اثر گذار است اما لازم است در بخش سلامت سرمایه‌گذاری‌های بیشتری نیز اتخاذ گردد.

لاریجانی بیان کرد: امیدواریم با دستاورد مذاکرات هستهای و برجام مشکلات و رفتارهای اقتصادی ساماندهی شود و شرایط فعلی بهبود یابد در این باره در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده بخش سلامت و بهداشت در اولویت کار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه شغل پرستاری بسیار سخت و مشقت بار است و مشکلات خاص خود را دارد، گفت: پرستاری با دیگر اقشار دارای تفاوت های زیادی هستند و باید علاوه بر درمان مشکلات و آلام جسمی از شرایط روحی برای ایجاد نشاط و روحیه در بیماران برخوردار باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس باید مسئولان نگاه ویژه ای به سختی و دشواری کار پرستاران داشته باشند و دغدغه‌های آنها را رفع نمایند.

لاریجانی تصریح کرد: برخی از مطالبات بخش بهداشت از سازمان های دیگر هنوز وصول نشده است و این مشکل باید به زودی حل شود تا اجحافی در حق پزشکان و پرستاران صورت نگیرد در این زمینه سیاست های کلی حوزه بهداشت با واگذاری به مدیریت وزارت بهداشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نوشته شده که باید این سیاست‌ها توسط دولت اجرایی شود.

وی همچنین عنوان کرد: طبق وعده سازمان تامین اجتماعی، حقوق پرستاران باید در موعد مقرر پرداخت شود و تاخیر چندماهه معنایی ندارد و مشکلات در این زمینه باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خیران در اجرای برخی از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: با مساعدت و همراهی خیران و مشارکت‌های مردمی در سالهای اخیر اقدامات خوبی در جهت اجرای پروژه ها به ویژه تجهیز بیمارستان شهید بهشتی در قم و دیگر مراکز درمانی به ثمر رسیده است. البته وزیر بهداشت نیز با پیگیری‌های خود مشکلات و کمبودها را در قم مورد توجه قرار داد.

لاریجانی گفت: از اقدامات مثبت در قم ایجاد بیمارستان هزار تختخوابی و شهرک سلامت است و ما امیدواریم با حمایت های لازم این بیمارستان در زمان مقرر به بهره برداری برسد و مشکلات مردم پردیسان در این باره حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha